Норми Держжитлокомунгоспу в нас не виконуються. Але у тариф на утримання будинків закладена єдина по місту періодичність прибирань. Якщо двірник «сачкує» – складайте акт-претензію, вимагайте перерахунку оплати.
– Скажіть, що нам робити? Двірник не з’являється, доріжки не посипані, скоро всі ноги тут повикручуємо! – такі дзвінки у редакції не рідкість.
Як часто двірник має прибирати і посипати доріжки? І як довести, що послуга – неякісна? Ці питання актуальні для всіх. Між тим, усе – регламентовано. Наказ №76 Держжитлокомунгоспу (від 17.05.2005) «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій» чітко обумовлює, скільки разів має мести та посипати доріжки двірник під час снігопадів і без них. Це залежить від класу тротуарів, який визначається за інтенсивністю руху пішоходів: І клас – до 50 чоловік на годину; ІІ клас – від 51 до 100, ІІІ клас – від 101 та більше.
Як повідомила Оксана Кийло, заступник начальника управління житлово-комунального господарства, в основному, у Кременчуці маємо тротуари ІІ та ІІІ класу. І що ж? Відповідно до норм, під час снігопаду такі тротуари повинні підчищатися через 1-2 години! Якщо снігу немає, тротуари ІІ класу прибирають раз на дві доби, ІІІ – раз на добу. Щоправда, наказ рекомендує використовувати машини для чищення тротуарів. У Кременчуці таких немає, і сніг двірники гребуть виключно лопатами.
– У тариф із прибирання прибудинкових територій ми не закладали таку, як у наказі, періодичність прибирання від снігу. Проте двірник має прибирати щодня і посипати доріжки в міру необхідності, – коментує Оксана Кийло.
Вона радить мешканцям долучатися до контролю за наданням послуг: обирати на зборах відповідальних осіб будинку, які підпишуть (або не підпишуть) акти виконаних робіт з прибирання територій.
– У нас буквально по кожному будинку підписуються акти з прибирання територій, без них ми не оплачуємо роботу підрядним організаціям, які наймають двірників, – коментує Людмила Чех, заступник директора управляючої компанії «Добробит». Аналогічна практика – у компанії «Житлорембудсервіс».
А якщо територія таки нечищена-неметена? Поцікавтеся, хто ж підписує папери двірникам. І складайте свій акт-претензію. Для цього слід викликати представників управляючої компанії. Акт-претензія є підставою для перерахунку за ненадані або неякісні послуги (відповідно до Закону «Про житлово-комунальні послуги»). Важливо знати: якщо представник компанії, не з’являється, достатньо підписів трьох жильців.
Періодичність зимового прибирання (на рік)
• 30-разове підмітання снігу, якщо щойно випав (товщиною шару до 2 см);
• 10-разове прибирання снігу, якщо щойно випав (товщиною шару понад 2 см);
• 30-разове посипання території тротуарів піском;
• 10-разове очищення території від ущільненого снігу;
• 10-разове очищення території від полою (льодяної кірки).
(Періодичність затверджена виконкомом)
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.