Комунальне підприємство «Об‘єднання їдалень шкіл та навчальних закладів», як говориться, «наказало довго жити». 29 січня сесія міської ради ухвалила рішення ліквідувати це підприємство як збиткове.
«Об‘єднання» ще два роки тому займалося організацією харчування у школах та дитсадках і «уславилося» надто дорогими продуктами, які постачало для дітей. При цьому підприємство було збитковим. Після проведення тендерів на харчування воно залишилося без роботи. Переможцем тендеру на харчування у школах стало ПП «Діадема»; у дитсадках – також, за винятком овочів, які постачає ПП «Пріма».
У спадщину ж від «безробітного» «Об‘єднання» залишилися борги по зарплаті та борги постачальникам продукції. Вони сягнули 106 тисяч гривень, повідомив «Телеграфу» заступник міського голови Василь Хоменко. З іншого боку, залишилося комунальне майно – чималенькі склади, що розташовані на вулиці Кірова. У рішенні сесії їхня доля після ліквідації не визначена.
Як з‘ясувалося, склади вже не пустують: ще до ліквідації «Об‘єднання» у грудні минулого року вони здані в оренду – тому самому підприємству «Діадема», яке нині годує школи та дитсадки. «Приміщення до цього не використовувалося як майновий комплекс. Там не було ні м‘ясного цеху, ні зберігання овочів. Ми хочемо зберегти комплекс і говоримо про те, що комунальне майно повинно використовуватися ефективно», - каже Василь Хоменко.
«Був проведений конкурс. Якщо раніше підприємству давали дотації з міського бюджету, то тепер бюджет отримує кошти за рахунок орендної плати», - розповідає Павло Іващенко, начальник фонду міського майна. Сума за оренду складає 52 тисячі грн на місяць. «Діадема», до речі, взяла на себе й кредиторські борги колишнього «Об‘єднання» - близько 160 тисяч грн.
Безумовно, гроші до бюджету – це краще, ніж навпаки. Але...
Умови конкурсу були прописані під одного учасника
«Діадема» перемогла на конкурсі – це факт. Проте інших претендентів на цілісний майновий комплекс не було. Чому?
Однією з умов конкурсу міська влада визначила цільове використання майнового комплексу – для організації харчування у школах та дитсадках. Більше того, учасник повинен був мати досвід (!) у цій роботі. Зрозуміло, що за таких умов претендент виявився один – той, хто опікується дитячим харчуванням у поточному році. І він же став переможцем конкурсу на оренду майна.
Діюче законодавство про оренду передбачає принцип: «хто більше дасть», той і отримає приміщення. І в офіційному оголошенні про тендер ця умова прописана: «Основним критерієм визначення переможця конкурсу є запропонований максимальний розмір орендної плати при обов‘язковому забезпеченні виконання інших умов конкурсу».
Однак умова «хто більше дасть» автоматично знівелювалася – під «інші умови» підпадав лише один претендент. Тож змагання учасників за чималеньке приміщення не вийшло. Аби «цільової» умови не було – могло б бути більше претендентів. Вони змагалися б ціновими пропозиціями. Відповідно, більшу суму міг би отримати бюджет. Але не отримав.
То яка ж користь громаді міста від «цільової» оренди у даному варіанті?
Є один нюанс, який може звести нанівець гарну умову про цільове використання майнового комплексу «Об‘єднання». Річ у тім, що тендер на організацію харчування в школах та дитсадках проводять щорічно – на початку нового бюджетного року. Міське управління освіти з 7 січня вже оголосило новий тендер. Законодавство вимагає, щоб у ньому брало участь не менше трьох учасників. Інакше тендер не відбудеться. Тож теоретично у тендері на харчування в 2008 році може перемогти і не «Діадема». Виходить, якщо переможцем стане інша фірма, майновий комплекс буде не задіяним у дитячому харчуванні. Адже він все одно залишиться орендованим «Діадемою» (термін оренди два роки 11 місяців). Який же тоді сенс ув‘язувати оренду майна із харчуванням дітей, як це зробила міська влада?
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.