На минулих парламентських виборах у жовтні 2012 року, жодного кандидата у своїх округах не знали лише 36,3% опитаних
47,2% виборців не знають кандидатів у народні депутати, які на вибори 26 жовтня балотуються у мажоритарних округах.
Як передає кореспондент УНІАН, про це свідчать дані загальнонаціонального дослідження громадської думки населення України, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» спільно з Київським міжнародним інститутом соціології з 9 по 18 жовтня 2014 року.
Директор фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна зазначила, що на запитання:
«Чи знаєте Ви кандидатів у народні депутати по Вашому виборчому округу?»
47,2% опитаних відповіли, що не знають нікого, а
всіх знають лише 5,4% респондентів,
багатьох знають - 12,1%,
кількох основних - 23,3%.
За її словами, у жовтні 2012 року, тобто на минулих парламентських виборах, коли Україна повернулася до змішаної системи виборів, не знали на той час жодного кандидата у своїх округах лише 36,3% опитаних.
Бекешкіна також повідомила, що, згідно з даними опитування,
15,9% респондентів остаточно вирішили, за якого кандидата у своєму окрузі голосуватимуть,
ще 18,3% опитаних зауважили, що вирішили, але не остаточно.
Взагалі не визначились - 54,8%.
«Тобто, як будуть голосувати на мажоритарних округах - ситуація дуже невизначена», - констатувала Бекешкіна.
За її словами, багато виборців проголосує за кандидата, який висунутий тією ж партією, за яку вони проголосують за партійними списками.
Крім того, Бекешкіна зазначила, що на запитання про те, чим має займатися депутат-мажоритарник, виборці відповідали, що
«він має вирішувати питання нашого округу (55% опитаних), і лише
18% вважають, що він має займатися законотворчою діяльністю».
«Тобто, люди обирають того, хто буде обслуговувати їхній округ. А хто має такі можливості? Очевидно, що та людина, яка має, перш за все, фінансові можливості, тому за таких кандидатів голосуватимуть не тільки тому, що підкуп прямий є, а тому що виборці бачать, що з цього депутата щось можна взяти, щось він може зробити на окрузі», - сказала вона.
При цьому експерт додала, що виборці також готові голосувати «за особистість, яка подобається.
У 2012 році голосували лише 15%, а
зараз треба подобатись - 33%».
Бекешкіна підкреслила, що опитування показало зростання негативного ставлення до підкупу виборців.
«Якщо у 2012 році перед виборами
5,5% позитивно до цього ставилися і готові були проголосувати за цього кандидата, то
зараз їх 4%,
але зменшилося нейтральне ставлення -
в 2012 році - 32%, а
зараз - 21%,
а різко негативно до підкупу ставилося у жовтні 2012 - 53%, а
зараз – 63%», - зауважила Бекешкіна.
«Можна сказати, що з гречкою покінчено, гречки стало набагато менше», - додала вона, зазначивши, що якщо у жовтні 2012 року продуктові пайки отримали 9,5% опитаних виборців, то в жовтні 2014 року - 3,4%.
Крім того, за словами Бекешкіної, дослідження показало, що нині «небагато людей, які готові голосувати за гроші». Відповідно до результатів опитування, готові голосувати за гроші 21% респондентів
(у жовтні 2012 таких було 31,8%).
Вона наголосила, що знайдені «більш вишукані способи для того, щоб підкуповувати виборців, і вони робляться в непрямій формі». За її словами, нерідко в округах кандидати вдаються до політичних маніпуляцій, тобто, в округах є випадки, коли кандидати-самовисуванці прикриваються нібито підтримкою партій, зокрема, партією «Блок Петра Порошенка» чи «Народний фронт».
Опитування проводилося у 110 населених пунктах у всіх областях, крім Криму.
Загалом опитано 2 тис. 25 респондентів.
Похибка вибірки не перевищує 2,2%.
По материалам: УНІАН
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.