Криваві аварії на дорогах Полтавщини завершуються однаково – у суді. Але частина водіїв після цього йде додому, а інші відправляються за грати – при тому, що вони забрали чиєсь життя за аналогічних умов
Суди в Полтавській області вибірково підходять до винесення вироку автомобілістам, що забрали в ДТП життя або здоров’я людей. За аналогічних обставин тверезого водія можуть посадити в тюрму на кілька років, а п’яного – відпустити на умовний строк та залишити йому водійське посвідчення. Такі висновки зробив «ТелеграфЪ», проаналізувавши всі вироки, винесені судами Полтавщини у 2013 році. Перед закритими очима Феміди постали 96 водіїв. Своїми невдалими маневрами на дорозі вони позбавили життя 28 громадян та травмували 96. Доведено, що 31 автомобіліст був за кермом у стані алкогольного сп’яніння. Майже третина засуджених – досвідчені професійні водії, в тому числі автобусів й таксі.
410 тис грн
становить максимальна сума компенсації моральної шкоди потерпілим, що призначали водіям у 2013 році. Гроші має сплатити молодик, який у Хоролі врізався у зустрічну автівку (одна людина загинула, двоє - постраждали).
7 років
позбавлення волі - найбільший термін, який призначали водіям у 2013 році. Його отримав чоловік, що п’яним збив у Кобеляцькому районі двох велосипедистів та втік. У результаті ДТП загинула жінка.
Покайся та заплати!
Проста людина, звичайний кременчужанин, чекає від суду одного – справедливості: чим більше ти накоїв, тим сильніше тобі дістанеться. Але після вивчення вироків може скластися враження, що покарання «викидається на пальцях», або використовується генератор випадкових чисел (читай – вироків). Насправді, все складніше – суд обов’язково враховує, чи визнає свою вину водій, чи розкаюється, чи відшкодував хоча б частково збитки. В принципі, це головне, що він має зробити, аби розраховувати на пом’якшення вироку. Також важливими доповненнями можуть стати позитивна характеристика, малі діти та покарання, якого домагаються потерпілі. Але, враховуючи все це, сказати, що у судів єдиний підхід до визначення покарання – не можна. Життя людей кожного разу оцінюється по-різному, а кількість зламаних кісток та глибина моральних страждань не завжди має значення.
Цьому дам, цьому - не дам!
Водії, які спричинили загибель людей, відправляються за грати через одного – іншим дають умовний термін, навіть коли вони були п’яними. Якщо потерпілий не загинув, а був тяжко травмований, в тюрму потрапляє лише кожен четвертий, і кожен третій - серед тих, хто сів за кермо напідпитку. Така собі алкогольна незалежность.
У січні Лубенський міськрайонний суд випустив на умовний строк хлопця, який п’яним збив дівчину на узбіччі. При тому, що працівники ДАІ не вперше затримали його за кермування в стані алкогольного сп’яніння. Так вчинив і Автозаводський райсуд – відпустив на умовний термін молодика, який п’яним наїхав вантажівкою на дитину на пляжі. Вантажівкою. Але водійські права все ж забрали на 3 роки.
За аналогічних умов інші слуги Феміди відправляли людей до тюрми. Крюківський райсуд цього року виніс невтішний вирок двом водіям (були тверезі) – один покалічив пішохода, а в другого загинула пасажирка. Та часто суди у більш тяжких випадках дають умовний термін й залишають винуватцям водійські посвідчення. Цікаво закінчилася історія з майже анекдотичним ДТП у Чутово. П’яна жінка на позашляховику Mazda CX-7 врізалася аж у три «ВАЗи» на місцевому ринку, постраждав однин чоловік. Вона відбулася штрафом у 3,4 тис грн, а водійське посвідчення ніхто не забрав…
Як зменшують строк
У деяких випадках суди згадують у тексті вироку, що «покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених», що «застосування до підсудного реального покарання не буде відповідати цілям кримінального покарання як інституту, може негативно вплинути на подальшу його долю, місце у суспільстві й призведе фактично до його криміналізації як особи». Після цього водії з зали суду відправляються додому на умовний строк, незважаючи на те, що через них загинула людина. Для виправдання, умовного строку або зменшення реального у судах також використовують факт порушення Правил дорожнього руху потерпілими – то мотоцикліст без шолома їхав, то пішохід не мав на одязі світловідбивних елементів, то дитина в машині сиділа не в спеціальному кріслі… Але про це згадують не завжди.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.