Кременчужан доводять до «швидкої» захмарні рахунки за опалення

16.05.2018, 17:30 Переглядів: 10 165

 

У будинку №47 у пров. Героїв Бреста неправильно встановили тепловий лічильник. У «Полтаваобленерго» виявили «помилку» наприкінці опалювального сезону та виставили людям додаткові рахунки – у декого несподівані «борги» перевищили 5 тисяч гривень. Люди обурені. Вони вважають, що за «помилку» має платити той, хто її припустився, а не споживачі.

Раптові борги за опалення

Мешканці будинку №47 у провулку Героїв Бреста шоковані рахунками за опалення за квітень, які отримали у травні. Одразу кілька кременчужан із цього будинку зателефонували до редакції «Телеграфа», щоб розповісти про парадоксальну ситуацію, коли ПАТ «Полтаваобленерго» нарахувала величезні додаткові суми доплат наприкінці опалювального сезону.



- Я телефонував керівнику «Полтаваобленерго» по теплу. І він мені сказав, що у зв’язку з тим, що проект будинку дуже старий, вони помилилися в нарахуванні оплати за опалення. Так, вибачте, якщо це ваша помилка, вирішуйте її у колі друзів, до чого тут ми? Ви виставляли нам рахунки – ми платили. Боргів ніяких не було. Тут пройшов опалювальний сезон, а ми залишилися винні в тому, що щось недоплатили. А мені кажуть – це наша помилка, але ви все одно будете платити… На вихідних уже «швидка» забирала людей – виносили, дві машини приїжджало, саме тоді, коли люди ці рахунки побачили! Я хочу, щоб усе це фіксувалося, і якщо суд буде – на суд усе це виносити! – розповів про ситуацію з рахунками Ігор Іванович, мешканець будинку №47 у провулку Героїв Бреста.


Йому самому прийшов додатковий рахунок на 2311 гривень за двокімнатну квартиру, проте в мешканців трикімнатних квартир суми донарахувань «перевали» й за 5 тисяч гривень. Люди почали з’ясовувати, звідки взялися ці захмарні борги: склали колективний лист до ПАТ «Полтаваобленерго». Та відповідь компанії обурила їх ще більше: виявилося, що споживачі мають доплатити через те, що свого часу їм некоректно встановили лічильник.


З’ясувалося, що в 10-під’їздному будинку № 47 на Героїв Бреста облік за лічильником здійснювався лише в чотирьох під’їздах (квартири 90-149). А ще шість під’їздів (квартири 1-89) споживали тепло без обліку. Як так сталося? У будинку два окремі елеваторні вузли, але при встановлені лічильника «фахівці» цього не помітили. При цьому «не помітили ні в «Полтаваобленерго», яке приймало лічильник в експлуатацію, щоб здійснювати комерційний облік, ні в керуючій компанії «Житлорембудсервіс», яка обслуговує будинок та налаштовує елеваторні вузли…


Протягом опалювального сезону «Полтаваобленерго» розподіляло показники лічильника на обидва будинки: №45 та №47 повністю – таким чином, «необліковане» тепло не враховувалося. Проте мешканці й гадки не мали, що відбувається, аж доки не отримали захмарні платіжки.

Цитуємо відповідь ПАТ «Полтаваобленерго», яка надійшла мешканцям будинку №47 у провулку Героїв Бреста на їхнє колективне звернення (мовою оригіналу):


«За вашою адресою встановлено факт невірного обліку теплової енергії. Будинковий прилад обліку тепла враховує обсяги споживання теплової енергії кв. 90-149 та житлового будинку №45 по пров. Героїв Бресту (в т.ч. теплові витрати до будинку). Обсяг теплової енергії, яка споживалась кв. 1-89 приладом обліку не обліковувалась.

В зв’язку з цим проведено перерахунок за період з 20.10.2017 року по 02.18 р.», - вказано в листі ПАТ «Полтаваобленерго» за підписом заступника начальника зі збуту теплової енергії Ірини Одіної.



 


Принцип перерахунку, що вказаний у листі, такий: мешканцям квартир 90-149 «докинули» гігакалорії, які рахував лічильник - перерозподілили спожите тепло на будинок на Бреста, 45 та чотири під’їзди на Бреста, 47.

А квартирам 1-89 порахували оплату за тарифом без лічильника.

Проте і в тих, і в інших перерахунок «виліз боком» - у бік збільшення.


«Пришили штанину замість рукава»

15 травня мешканці будинку №47 на Героїв Бреста скликали збори, щоб вирішити: як «воювати» із захмарними рахунками?


- Є в нас відповідальна людина – цей чоловік «прикручував» засувку на опалення. Ми економити хотіли! Але все одно взимку платили на місяць по 2 800 гривень (без субсидії), а зараз рахунок прийшов ще на 5 200! – обурюється Ірина Матірна. Вона живе у тій половині будинку, що, як виявилося, споживала тепло без обліку.


Ірина Пономаренко живе в іншій половині, де рахував лічильник, та її сума доплати не набагато менша - 4 900 грн.


- Я взагалі дивуюся, як можна було так поставити лічильник? Це все одно, що на ткацькій фабриці пришили штанину замість рукава, це те ж саме! Питання до «Полтаваобленерго»: якщо були такі малі показники лічильників, чому ви не поставили це питання раніше, у листопаді, грудні, січні – у холодні місяці, коли йшло опалення? А коли стало тепло – то тоді вони здивувалися, що такий великий будинок, а показники не такі, як треба! – гучно обурювалася Оксана Поліщук.


З урахуванням субсидії її родині виставили додатковий рахунок за 4-кімнатну квартиру на суму 3 600 гривень.


Мешканці пішли до мера, готові йти й до суду

Врешті обурені мешканці судили-рядили та вирішили писати лист до «Полтаваобленерго» та просити надати інформацію про горезвісний лічильник: акт виконаних робіт щодо його встановлення, перелік осіб, що були присутні під час встановлення лічильника, копії пакету документації на лічильник та копії щомісячних актів про зняття показників приладу.


Крім того, вирішили невідкладно йти до мера – щоб допоміг розібратися із ситуацією. На зборах був присутній і депутат Володимир Шибашов, який допомагає людям розібратися у ситуації.


 


16 травня делегація від будинку разом із депутатом вирушила до мерії, прийняв людей заступник міського голови з комунальних питань Валерій Декусар.


Вислухавши людей, у мерії невідкладно створили комісію, щоб перевірити неправильно встановлений лічильник. До складу комісії ввійшли представники УЖКГ, керуючої компанії «Житлорембудсервіс» та «Полтаваобленерго».


Як розповіли мешканці «Телеграфу», комісія того ж дня, 16 травня, побувала в будинку. За останньою інформацією, яку повідомив людям представник «Полтаваобленерго», тепловий лічильник взагалі не взятий на баланс. Хоча саме «Полтаваобленерго» монтувало лічильник – це з’ясовувала Оксана Поліщук.


Люди категорично відмовляються доплачувати за послугу, яка, за їхніми словами, ще й неякісно надавалася: у сусідньому будинку №45 «прикручували» опалення, щоб економити, а оскільки теплова труба одна на два будинки (така схема), то в холодні місяці будинок №47 не догрівався. А тепер має доплатити за тепло! Натомість, як розповіла Ірина Пономаренко, у квітні хтось відкрив теплову засувку «на повну» - у квартирах була спека, яка потім відобразилася на платіжках.


У разі, якщо «Полтаваобленерго» не зробить «перерахунок навпаки» і не скасує додаткові суми нарахування, мешканці готові звертатися до суду. Вони вважають, що за помилку, допущену при встановленні лічильника, має платити той, хто її припустився, а не споживачі.


Натомість Сергій Андрієвський, керівник Кременчуцької філії ПАТ «Полтаваобленерго», визнає помилку компанії при встановленні лічильника, проте стверджує, що «Полтаваобленерго» діє в рамках чинного законодавства, виставляючи додаткові рахунки:


–Люди повинні заплатити за реально спожите. Ми ж не хочемо, щоб вони заплатили більше, а лише стільки, скільки потрібно – перерозподілені частки за показниками лічильника. Я розумію обурення людей. А якби лічильник вийшов з ладу? Що б тоді вони казали? – прокоментував Сергій Андрієвський.

Фото: Александр Попенко
Автор: Тетяна Донченко Фото: Александр Попенко Відео: Александр Попенко
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх