Низка положень закону відтермінована до 1 травня 2019 року, але набули чинності норми, що стосуються управління будинком
10 червня набула чинності низка норм нового Закону України «Про житлово-комунальні послуги». І хоча напередодні парламент ухвалив законопроект № 8424, який відтерміновує до 1 травня 2019 року низку норм нового закону, які стосуються комунальних послуг, усе ж нові норми щодо житлових послуг уже набули чинності.
А це означає, що наразі вже не існує послуги, яка за старим законом називалася «утримання будинку». Натомість житлова послуга має назву «управліня багатоквартирним будинком». І це не просто зміна вивіски: новий закон передбачає винагороду управителю за його послуги. У старому законі це формулювання було відсутнє. Разом із тим, приватні управляючі компанії отримували гроші за свої послуги — із загального тарифу на утримання будинків. Тепер винагорода управителю має бути фіксованою та визначатися договором.
Утримання будинку тепер фактично є складовою частиною послуги з управління.
Що входить у послугу управління багатоквартирним будинком:
Втім, послуга з «утримання будинків» (як у старому законі) ще трохи побуде. Поправки до Закону про ЖКУ (законопроект 8424) передбачають, що укладені раніше договори про надання послуг з утримання будинків, зберігають чинність, доки не будуть укладені нові договори - про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.
Зазначимо, що у Кременчуці добігають кінця договори з керуючими компаніями «Житлорембудсервіс» та «Місто для людей» (колишня компанія «Добробит»). У мерії давно займаються підготовкою документів до нового конкурсу. Проте чи означають поправки до нового Закону про ЖКП, що старі договори можуть бути пролонговані (адже про це так просили мерію самі управителі)? І новому конкурсу теж дадуть відстрочку? Про це ми запитали в начальника УЖКГ Івана Москалика.
Проте пан Москалик запевняє, що конкурс відбудеться, і він уже призначений на 10 липня.
Окрім цього, Кабмін ще має затвердити типовий договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. А доки цей документ не розроблений, сторони зможуть укладати договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за формою та на умовах, погоджених між управителем та співвласниками. Тобто те, якими будуть умови договору, залежить від виконкому. І це дуже важливий момент, адже тепер не буде тарифів на утримання будинків — буде договірна ціна на послугу з управління, у тому числі й винагорода управителю.
Якщо співвласники будинку усе ж хочкуть впливати на ціну цих послуг (а новий Закон про ЖКП дає таке право), вони можуть обрати собі управителя самі, навіть не створюючи ОСББ. І самі (без виконкомівського конкурсу) домовитися з ним про ціну на послугу.
«Управитель веде окремий облік доходів і витрат (облікову карту) щодо кожного багатоквартирного будинку, який перебуває в його управлінні, та забезпечує співвласникам багатоквартирного будинку вільний доступ до цієї інформації щодо їхнього будинку в порядку, передбаченому договором» - це п.2 ст. 18 нового Закону України Про ЖКП. Тобто «перетягувати» гроші з одного будинку на інший, як раніше це робили керуючі компанії, не допускається.
Пункт нового Закону про ЖКП щодо претензій споживачів теж набув чинності з 10 червня. Передбачено, що для складення акту-претензії виконавець послуги має прибути у строки, визначені договором, але не пізніше однієї доби з моменту отримання повідомленя від споживача (у старому законі цей пункт був відсутній).
Виконавцю компослуги (або управителю) дається п’ять робочих днів, щоб відреагувати на скаргу (у старому законі було три дні). Та якщо протягом 5 днів виконавець не надав відповідь на претензію, вважається, що він її визнав.
При цьому комерційний облік теплової енергії та водопостачання — тобто обов'язкове обладнання будинковими лічильниками тепла та води - відтерміновано до 1 серпня 2020 року. Відповідні зміни внесені до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який пов'язаний з новим Законом про ЖКП.
Як зазначає начальник УЖКГ Іван Москалик, будинкові лічильники води (а саме по них має здійснюватися комерційний облік) — це зараз головна проблема, оскільки вони потребують значних фінансових витрат. У місті тільки-но почали встановлювати будинкові лічильники холодної води, і загалом, щоб обладнати ними будинки, потрібно 35 мільйонів гривень. До встановлення лічильників гарячої води у місті ще й не приступали.
Закон про комерційний облік передбачає, що за лічильники мають платити самі споживачі, але в розстрочку — після того, як їх встановлять виконавці послуг. А оскільки виконавці послуг — комунальні підприємства «Кременчукводоканал» і частково (на правобережжі) «Теплоенерго», то гроші спочатку треба знайти в бюджеті.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.