Хто піднявся, хто впав: підсумки роботи кременчуцьких підприємств за півроку (плюс рейтинг зарплат)

12.08.2018, 08:05 Переглядів: 9 880

 

З найкращим результатом фінішувало у першому півріччі-2018 кар’єроуправління «Кварц». Найневдалішим цей період був для колісного заводу. Більшість бюджетоутворюючих підприємств наростила обсяги виробництва та збільшила зарплати. Проте бюджет Кременчука не виконується...

Хто піднявся

Дев’ять бюджетоутворюючих підприємств міста, за підсумками першого півріччя поточного року, наростили обсяги виробництва (порівняно з аналогічним періодом минулого року).


Трійка лідерів виробництва наразі виглядає так:

  1. Кар’єроуправліня «Кварц» - зростання майже вдвічі
  2. ПАТ «Кременчуцький сталеливарний завод» - зростання на 84,4%
  3. ТОВ «Малокохнівський гранкар’єр» - зростання на 79,5%.


Зауважимо, що статистика сталеливарного заводу наразі не може вважатися показовою, адже підприємство лише у грудні 2016 року поновило виробництво після тривалого майже дворічного простою. І перше півріччя-2017 було фактично стартовим. Тож, показовим стане порівняння результатів уже за підсумками двох років (2017 та 2018). Разом із тим, КСЗ демонструє сталу тенденцію зростання виробництва.
Найбільш вдало, як бачимо, перша половина року пройшла для кар’єрів. Геннадій Федотов, директор кар’єроуправління «Кварц», пояснює це тим, що в Україні, зокрема й у Полтавському регіоні, нарешті, почали розбудовувати дороги. До речі, в першому кварталі цього року обсяги виробництва на «Кварці» зросли утричі порівняно з першим кварталом -2017. І наразі темпи зростання пригальмувалися, та все одно є потужними.


Як розповів Геннадій Федотов, продукція кар’єра «Кварц» йде на будівництво дороги на Хорол, на трасу «Київ-Харків»; розв’язка на Решетилівку теж повністю будується із щебеню підприємства. Також його продукцію беруть заводи залізобетонних виробів Харкова.


- Реалізація йде, за рахунок цього у нас середня зарплата за результатам семи місяців сягнула понад 10 тисяч гривень на місяць, хоча за півріччя була близько 8 тисяч. Нарахована зарплата фахівців провідних професій (екскаваторники, водії БелАЗа, електриків) сягнула 20 тисяч гривень. Крім того, ми вийшли на рентабельність до 20%, хоча три роки в нас були збитки через те, що підприємство було орієнтоване на експорт. Зараз ми «обновилися» - розвиваємо кар’єр, збільшили видобуток та виробництво будматеріалів, - розповів про кар’єроуправління «Кварц» його директор Геннадій Федотов.


За його інформацією, наразі 90% продукції йде на ринок України, 10 — на експорт (переважно це РФ), хоча раніше 70% йшло на експорт і 10% на український ринок. Втім, ринок Росії невдовзі відпаде зовсім, прогнозує пан Федотов.


- У Росії починають вводити санкції на нашу продукцію. Думаю, у жовтні цей експорт завершиться, - каже він.


Гендиректор «Кварцу» зауважує, що нинішні обсяги виробництва — не межа для підприємства, і в цьому році воно планує вийти на 1 200 кубометрів продукції, а межа - це 2000 кубометрів.


14 млн грн

– недовиконання міського бюджету за 7 місяців 2018 року


Збільшили обсяги виробництва

 


Зменшили обсяги виробництва

 


Хто впав

Серед підприємств, які зменшили обсяги виробництва — молокозавод, хлібокомбінат (на підприємстві, до речі, нещодавно змінився менеджмент, тож воно лишень налагоджує роботу), швейна фабрика «Кремтекс», Малокохнівський гранкар’єр, який, до речі, збільшив виробництво у першому кварталі у 2,4 раза, а зараз уповільнив темпи видобутку.


«Укртатнафта» за обсягами виробництва залишається фактично на рівні минулого року, хоча її керівництво визнає, що ця цифра фактично означає падіння до мінімуму обсягів переробки.


Найбільше ж падіння обсягів виробництва серед великих кременчуцьких підприємств зафіксоване на ПрАТ «Кременчуцький колісний завод» - на 24,5%. Зауважимо, що у першому півріччі минулого року на підприємстві було зафіксоване зростання на 4% (вперше за два роки). Загалом же за річними результатами КрКЗ тримався на одному й тому ж рівні — і в 2016 році, і в 2017 році.


З чим пов’язане нинішнє падіння обсягів? Геннадій Леготкін, голова наглядової ради ПрАТ КрКЗ і власник понад 5% акцій компанії пояснює це тим, що автомобілебудування в Україні практично не працює. Тому й нікому продавати колеса. Як зауважує Геннадій Леготкін, обсяги виробництва КрАЗу невеликі (за даними самого підприємства, у 2017 році вироблено 629 автомобілів — прим. ред), автобусний завод «Богдан» теж виробляє малі обсяги, АвтоЗАЗ не працює. Нестабільна ситуація на ХТЗ (Харківському тракторному заводі) — почав працювати і зупинився, на «Южмаші» теж перестали виробляти трактори.


Експорт КрКЗ, як і раніше, складає 5% від загальних замовлень, а європейські ринки фактично залишаються закритими для КрКЗ.


– Як ви розумієте, там є свої виробники продукції, - пояснює голова наглядової ради КрКЗ. - Хіба вони випускатимуть менше продукції, щоб пустити на свій ринок українського виробника?


– Але, напевне, пустили б, якби було дешевше — все одно працюють закони ринку, - зауважили ми.
– Знаєте, колись використовувався термін «тривалі господарські зв’язки». Там вони теж існують. І кожен споживач, працюючи з постачальником, думає: а чи варто йому кидатися на дешеву продукцію (або трохи дешевшу)? І чи є в цьому сенс? І кожен думає про стабільність, ставить питання: яка політична обстановка? Війна?


Наразі ж, як розповів пан Леготкін, основний ринок продукції КрКЗ, як і раніше — це Росія та Білорусь, і цей ринок теж падає. Він зауважує, що торгівля з РФ (якщо продукція не під санкціями) не заборонена.


– У нас же не військова продукція, а цивільного призначення. Поки що заборон немає на цивільну продукцію. Але кількість різко зменшилися у зв’язку з тими санкціями, які наклали на Росію. Але не це головне. Головне — в Україні немає автовиробництва! - каже Геннадій Леготкін про причини падіння виробництва на КрКЗ.


Бюджет міста не виконується

Попри зростання обсягів на більшості кременчуцьких підприємств і попри зростання зарплат, бюджет Кременчука наразі не виконується. Про це говорили на засіданні виконкому 6 серпня.


Головне джерело доходів бюджету — ПДФО (податок з доходів фізичних осіб) — тобто відрахування із зарплати, які сплачує кожен працюючий кременчужанин. Втім — зарплати ростуть (див. таблицю). У відсотках зарплати зросли від 20 до 92%, а бюджет все одно не виконується.


Мер Віталій Малецький вважає, що причиною недовиконання є брак самих працюючих у Кременчуці, які платять ПДФО – через дефіцит робочої сили у місті.


Середня зарплата на підприємствах за I півріччя 2018 року

Підприємство Зарплата, грн
«Укртатнафта» 15 576
КЗТУ 15 106
Кременчуцький молокозавод 13 582
КВБЗ 13 498
Кредмаш 11 390
Крюківске кар'єроуправління 8 667
Колісний завод 8 283
Кар'єроуправління «Кварц» 7 955
«Кременчукм'ясо» 7 879
Малокохнівський кар'єр 7 219
«АвтоКрАЗ» 7 058
«Кремтекс» 5 952
Кременчуцький хлібокомбінат 3 769


Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх