З найкращим результатом фінішувало у першому півріччі-2018 кар’єроуправління «Кварц». Найневдалішим цей період був для колісного заводу. Більшість бюджетоутворюючих підприємств наростила обсяги виробництва та збільшила зарплати. Проте бюджет Кременчука не виконується...
Дев’ять бюджетоутворюючих підприємств міста, за підсумками першого півріччя поточного року, наростили обсяги виробництва (порівняно з аналогічним періодом минулого року).
Зауважимо, що статистика сталеливарного заводу наразі не може вважатися показовою, адже підприємство лише у грудні 2016 року поновило виробництво після тривалого майже дворічного простою. І перше півріччя-2017 було фактично стартовим. Тож, показовим стане порівняння результатів уже за підсумками двох років (2017 та 2018). Разом із тим, КСЗ демонструє сталу тенденцію зростання виробництва.
Найбільш вдало, як бачимо, перша половина року пройшла для кар’єрів. Геннадій Федотов, директор кар’єроуправління «Кварц», пояснює це тим, що в Україні, зокрема й у Полтавському регіоні, нарешті, почали розбудовувати дороги. До речі, в першому кварталі цього року обсяги виробництва на «Кварці» зросли утричі порівняно з першим кварталом -2017. І наразі темпи зростання пригальмувалися, та все одно є потужними.
Як розповів Геннадій Федотов, продукція кар’єра «Кварц» йде на будівництво дороги на Хорол, на трасу «Київ-Харків»; розв’язка на Решетилівку теж повністю будується із щебеню підприємства. Також його продукцію беруть заводи залізобетонних виробів Харкова.
За його інформацією, наразі 90% продукції йде на ринок України, 10 — на експорт (переважно це РФ), хоча раніше 70% йшло на експорт і 10% на український ринок. Втім, ринок Росії невдовзі відпаде зовсім, прогнозує пан Федотов.
- У Росії починають вводити санкції на нашу продукцію. Думаю, у жовтні цей експорт завершиться, - каже він.
Гендиректор «Кварцу» зауважує, що нинішні обсяги виробництва — не межа для підприємства, і в цьому році воно планує вийти на 1 200 кубометрів продукції, а межа - це 2000 кубометрів.
– недовиконання міського бюджету за 7 місяців 2018 року
Серед підприємств, які зменшили обсяги виробництва — молокозавод, хлібокомбінат (на підприємстві, до речі, нещодавно змінився менеджмент, тож воно лишень налагоджує роботу), швейна фабрика «Кремтекс», Малокохнівський гранкар’єр, який, до речі, збільшив виробництво у першому кварталі у 2,4 раза, а зараз уповільнив темпи видобутку.
«Укртатнафта» за обсягами виробництва залишається фактично на рівні минулого року, хоча її керівництво визнає, що ця цифра фактично означає падіння до мінімуму обсягів переробки.
Найбільше ж падіння обсягів виробництва серед великих кременчуцьких підприємств зафіксоване на ПрАТ «Кременчуцький колісний завод» - на 24,5%. Зауважимо, що у першому півріччі минулого року на підприємстві було зафіксоване зростання на 4% (вперше за два роки). Загалом же за річними результатами КрКЗ тримався на одному й тому ж рівні — і в 2016 році, і в 2017 році.
З чим пов’язане нинішнє падіння обсягів? Геннадій Леготкін, голова наглядової ради ПрАТ КрКЗ і власник понад 5% акцій компанії пояснює це тим, що автомобілебудування в Україні практично не працює. Тому й нікому продавати колеса. Як зауважує Геннадій Леготкін, обсяги виробництва КрАЗу невеликі (за даними самого підприємства, у 2017 році вироблено 629 автомобілів — прим. ред), автобусний завод «Богдан» теж виробляє малі обсяги, АвтоЗАЗ не працює. Нестабільна ситуація на ХТЗ (Харківському тракторному заводі) — почав працювати і зупинився, на «Южмаші» теж перестали виробляти трактори.
Експорт КрКЗ, як і раніше, складає 5% від загальних замовлень, а європейські ринки фактично залишаються закритими для КрКЗ.
– Як ви розумієте, там є свої виробники продукції, - пояснює голова наглядової ради КрКЗ. - Хіба вони випускатимуть менше продукції, щоб пустити на свій ринок українського виробника?
– Але, напевне, пустили б, якби було дешевше — все одно працюють закони ринку, - зауважили ми.
– Знаєте, колись використовувався термін «тривалі господарські зв’язки». Там вони теж існують. І кожен споживач, працюючи з постачальником, думає: а чи варто йому кидатися на дешеву продукцію (або трохи дешевшу)? І чи є в цьому сенс? І кожен думає про стабільність, ставить питання: яка політична обстановка? Війна?
Наразі ж, як розповів пан Леготкін, основний ринок продукції КрКЗ, як і раніше — це Росія та Білорусь, і цей ринок теж падає. Він зауважує, що торгівля з РФ (якщо продукція не під санкціями) не заборонена.
Попри зростання обсягів на більшості кременчуцьких підприємств і попри зростання зарплат, бюджет Кременчука наразі не виконується. Про це говорили на засіданні виконкому 6 серпня.
Головне джерело доходів бюджету — ПДФО (податок з доходів фізичних осіб) — тобто відрахування із зарплати, які сплачує кожен працюючий кременчужанин. Втім — зарплати ростуть (див. таблицю). У відсотках зарплати зросли від 20 до 92%, а бюджет все одно не виконується.
Мер Віталій Малецький вважає, що причиною недовиконання є брак самих працюючих у Кременчуці, які платять ПДФО – через дефіцит робочої сили у місті.
Підприємство | Зарплата, грн |
«Укртатнафта» | 15 576 |
КЗТУ | 15 106 |
Кременчуцький молокозавод | 13 582 |
КВБЗ | 13 498 |
Кредмаш | 11 390 |
Крюківске кар'єроуправління | 8 667 |
Колісний завод | 8 283 |
Кар'єроуправління «Кварц» | 7 955 |
«Кременчукм'ясо» | 7 879 |
Малокохнівський кар'єр | 7 219 |
«АвтоКрАЗ» | 7 058 |
«Кремтекс» | 5 952 |
Кременчуцький хлібокомбінат | 3 769 |
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.