Про суму призначених пільг чи субсидій вас проінформують окремо - SMS-повідомленням. Тож спочатку дочекайтесь, потім йдіть платити
Кременчужанка Наталія отримала єдину платіжку за жовтень через фірму ВАС і побачила, що пільга її чоловіка не відображена.
У фірмі ВАС, яка здійснює нарахування компослуг та розсилає єдині квитанції, підтвердили: у квитанціях за жовтень вже не відображуються пільги. Натомість споживачі отримують платіжку з нарахуваннями за компослуги в повному обсязі. Також не відображуються і субсидії: хоча графа у платіжках залишилася, але там здебільшого нулі. (Залишки субсидій відображуються в окремих отримувачів, хто має переплату за попередні періоди.)
Проте нулі ще не означають, що пільги і субсидії скасували: їх перевели у готівкову форму. Про суму пільг та субсидій тепер окремо інформують органи соцзахисту населення: пільговики та субсидіанти отримують SMS-повідомлення.
Більш детально про те, як відбувається інформування і як платити пільговикам та субсидіантам розповіла Лідія Глоба, начальник Автозаводського управління праці та соціального захисту населення.
Із 1 жовтня пільги на житлово-комунальні послуги, як і субсидії, надаються у грошовій формі - готівкою або безготівково. Як підкреслила Лідія Глоба, готівкою отримують пільги лише ті люди, які до 15 жовтня подали заяви до управління праці та соцзахисту населення. Якщо пільговики такі заяви не подали, пільги їм призначені автоматично у грошовій безготівковій формі — через «Ощадбанк». Надавачі послуг у цьому випадку формують платіжку пільговика для «Ощадбанку», і після 18 числа кожного місяця банк проводить розрахунок, про що сповіщає пільговика SMS-повідомленням.
- Ми рекомендуємо всім пільговикам (які отримують пільги в безготівковій грошовій формі) не платити за комунальні послуги до 18 числа. І навіть почекати до 25 числа, оскільки такий порядок розрахунків діє перший місяць і механізм апробовується. Коли пільга буде нарахована, пільговик отримає SMS-повідомлення від «Ощадбанку» з указаними сумами нарахувань та їх розподілом, - розповіла Лідія Глоба.
Відповідно до Постанові Кабміну №373 від 17.04.19 року, яка регулює надання пільг та субсидій у грошовій формі, нарахована пільга розподіляється за надавачами послуг у такій послідовності:
Тож у SMS-повідомленні від «Ощадбанку» буде вказано, які саме послуги покриває пільга, а за які треба доплатити. (Зверніть увагу на пам'ятку для пільговиків).
Як каже Лідія Глоба, наразі більшість кременчуцьких пільговиків отримуватимуть пільги у грошовій безготівковій формі — через «Ощадбанк».
До уваги пільговиків: якщо ви бажаєте отримувати в подальшому пільги готівкою, слід звернутися із відповідною заявою до УСЗН у травні — до 15 травня 2020 року.
На відміну від пільговиків, більшість субсидіантів у Кременчуці отримує компенсацію за компослуги від держави готівкою. Тож вони сплачують повний рахунок відповідно до виставленої квитанції, а субсидія заходить на банківську картку або у інший спосіб (поштовим переказом; разом із пенсією).
Якщо субсидія призначена у грошовій безготівковій формі (наприклад, боржнику або за бажанням субсидіанта), механізм перерахування такий самий, як і пільг: гроші заходять на персоніфіковані рахунки в «Ощадбанку» і розподіляються на комунальні платежі відповідно до черговості, вказаної вище. Доплатити треба частку, яку не «покриває» субсидія.
Тим, хто отримує субсидії у грошовій безготівковій формі, в УСЗН теж рекомендують оплачувати комунальні рахунки після 18 числа.
Як каже Лідія Глоба, якщо отримувачі субсидій не встигли відкрити рахунки в банку (це стосується новопризначеної допомоги), субсидія за жовтень надійде переказом на поштове відділення. Проте субсидіант у будь-який час може відкрити рахунок у банку, звернутися до УСЗН із заявою та отримувати наступні перерахування субсидій на банківську картку, що набагато зручніше.
Читачі ТЪ занепокоєні тим, що порада пільговикам від керівника Автозаводського УСЗН – не платити до 25 листопада, аж доки не прийде SMS про нараховану пільгу – може призвести до конфліктів з надавачами послуг. І навіть до відключень електроенергії та нарахування пені.
«Якщо немає платежу на 20 число, споживачу принесуть попередження під підпис про відключення електроенергії. Кохнівський РЕМ таке практикує», - написав у коментарях один з наших читачів.
«ТелеграфЪ» з’ясував, наскільки безпечно пільговикам чекати з оплатою комунальних послуг до 25 числа – як радять в УСЗН. Ми підняли угоди зі споживачами щодо компослуг. А також звернулися за коментарями до надавачів послуг.
Відповідно до чинних угод з ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ» (постачальник тепла для лівобережжя) оплата послуг з централізованого опалення та централізованого водопостачання «здійснюється не пізніше 30 числа місяця, наступного за розрахунковим періодом (місяцем)». Отже, до 25 числа можна чекати цілком безпечно – без будь-яких санкцій.
В угодах на ці ж послуги з КП «Теплоенерго» (у споживачі правобережжя та Занасипу) передбачена оплата «не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим періодом (місяцем)». Проте, як повідомила комерційний директор підприємства Наталія Мирна, до пільговиків не застосовуватимуть жодних санкцій, зважаючи на ту дату, якою КМУ передбачив перерахування компенсації за пільги.
Таку ж саму відповідь ми отримали і від комерційного директора КП «Кременчукводоканал» Алли Ганус. Хоча оплата за воду та водовідведення передбачена «не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим», однак до пільговиків теж не застосовуватимуть санкції, якщо пільги надійдуть невчасно.
Оплата за газ, відповідно до умов договорів, передбачена у строк не менше 5 днів з дня отримання рахунку. Рахунки зазвичай розсилають споживачам-кременчужанам у електронній формі (через систему ВАС). Директор ТОВ «Кременчукгаз-постачання» Валерій Кузьминський каже, що підприємство не застосовуватиме санкцій до пільговиків і почекає, доки держава виконає свої зобов’язання.
«Відключити» вивезення сміття чи управління багатоквартирним будинком неможливо – тож чекати «зради» від цих надавачів послуг пільговикам не варто.
Відповідно до угоди зі споживачами про постачання електроенергії (документ розміщений на сайті ТОВ «Полтаваенергозбут»), формулювання про термін оплати є доволі розпливчастим: «Оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем у строки, визначені в рахунку, але не менше 5 робочих днів від дати отримання Споживачем цього рахунка, або протягом 5 робочих днів від строку оплати, зазначеного в комерційній пропозиції, прийнятої Споживачем».
Керівник центру обслуговування споживачів ТОВ «Полтаваенергозбут» у Кременчуці Ольга Ніконова уточнила, що комерційна пропозиція щодо оплати для побутових споживачів – до 20 числа кожного місяця.
Отже, після 21 числа ТОВ «Полтаваенергозбут» починає розсилати повідомлення про борги і попереджати про відключення. Якщо споживач з цим не згоден, у нього відповідно до правил надання послуги, є 10 днів, щоб звернутися до центру обслуговування споживачів і з’ясувати спірне питання (наприклад, повідомити про не перераховані державою гроші за пільгу).
Проте, аби не ризикувати (на нашу думку) краще усе ж сплатити гроші за електроенергію. Тим більше, що пільговики, які не отримують 100-відсоткову пільгу, відповідно до черговості зарахування коштів (див. вище) навряд чи можуть розраховувати на те, що компенсації від держави вистачить на оплату електроенергії.
Уся інформація щодо термінів сплати і можливих санкцій стосується не лише пільг, але й субсидій у грошовій безготівковій формі.
І наостанок: пені можна не боятися, якщо заборгованість виникла не з вашої провини.
За даними від кременчуцьких надавачів послуг, з якими спілкувався ТЪ, жодне з підприємств (у тому числі і «Полтаваенергозбут») ще жодного разу не застосовувало пеню до споживачів.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.