На сьогодні у часи повномасштабної війни мистецтво відіграє важливу роль, як індикатор емоційного стану українців. Завдяки роботам митців можна скласти певну картину внутрішнього світу громадян України.
Документування злочинів Росії та сьогоднішніх переживань суспільства дає змогу показати світу, як війна впливає на Україну.
*У цій частині фотопроєкту «Вплив повномасштабної війни на візуальне мистецтво Кременчука» головною героїнею стала місцева 23-річна художниця Жанна Куліш, яка активно займається творчістю з 2021 року. Вона не має художньої освіти, свою рефлексію щодо війни мисткиня «виливає» у свої картини. Її роботи вже виставлялись на мистецькому фестивалі «Мозаїка», який нещодавно проходив у Кременчуці.
Здебільшого Жанна пише у сюрреалістичному стилі.
На початку повномасштабної війни у художниці не було ані сил, ані натхнення на створення серйозних. До серйозної роботи — картини «Азовсталь» — були лише скетчі, наприклад «Пташка на калині», який вийшов, за словами мисткині, «дуже кривавим і моторошним». Загалом скетчі дівчина малювала для емоційної розради.
Перші кольори картини були темними та похмурими, вже під завершення почали з’являтись і яскравіші, «там навіть пробивалась надія, що все буде гаразд», додає художниця.
У роботі зображені силуети душ, які злітають у небо. За словами художниці, це у пам’ять тих, хто загинув в Азовсталі. Для Жанни — це дуже емоційна картина, це перша серйозна робота з початку повномасштабного вторгнення. Надалі художниця планує віддати «Азовсталь» на благодійний аукціон у Київ.
Свої майбутні роботи Жанна бачить в образах, але потім під час процесу створення і в кінці може вийти зовсім інше, що до цього планувалось. Вона каже, що серед художників, з якими спілкується, це поширена практика.
Наразі творчість для дівчини стала невіддільною частиною її життя — вона «стала ключем, що допомагає вийти з різних ситуацій і прожити емоції». 24 лютого 2022 року став переломним днем у життєвих поглядах Жанни. Тепер, окрім концептуальних картин є і такі роботи, які більше наближені до реальності, каже художниця.
Картина «Шкіра русалоньки» створювалась при свічках у часи блекаутів восени минулого року. Її художниця створила за один вечір.
Вона додає, що візуально картина здається такою, ніби сяє — «сама картина з`явилась з блекауту, коли було нічого, ані гаджетів, ані інтернету, ані світла».
«Шкіра русалоньки» змушує задуматись над контекстом кожної деталі, що на ній зображена. Картина зворушила Жанну.
Скетч про соняхи, який присвячений попереднім рокам до повномасштабного вторгнення, АТО, створювався паралельно з «Азовсталь». Надалі цю картину Жанна диджиталізувала.
Жанна почала рефлексувати стосовно українського минулого. Саме на образи соняхів її наштовхнула книга «Метафізичний Реквієм» футуриста Володимира Горяєва.
Футболку з логотипом «Одіссей» художниця створила нещодавно, щоб підтримати свою кохану людину, яка полюбляє конструювання літаків/літальних апаратів. Її хлопець не може займатися своїм хобі повноцінно через заборону у воєнний стан запускати квадрокоптери, дрони без відповідного дозволу.
*Перші дві частини фотопроєкту можна переглянути за посиланням
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.