Вживані причепи купували в Німеччині по 3700-4200 євро. Ремонтували, фарбували — і продавали вже в 5 разів дорожче. Зв’язки фірми «Активбуд-М», у якої мерія закупилася товаром, ведуть до депутата міськради та віцемера з будівництва
Виконавчий комітет Кременчуцької міської ради продовжує без тендерів купувати причепи для військових у свого улюбленця — молодого ТОВ «Активбуд-М». 30 серпня мерія уклала чергову угоду на постачання двох причепів. Ціна договору 2 млн 300 тис. грн. Самі угоди (уже за традицією мерії) не оприлюднені. Та цього разу інформація у Prozorro містить більше конкретики, ніж звіти про попередні закупівлі. Йдеться про два «напівпричепи KRONE моделі AZ 2014, переобладнані та підлаштовані під мобільний комплекс для прання та гігієни». Самі комплекси (мобільні лазні-пральні контейнерного типу) виконком, нагадаємо, купував окремо.
У попередній нашій публікації ми порівняли ціни на вживані причепи на профільному автосайті з тими, за якими купувала мерія. Порівнювали максимально коректно: робили вибірку однієї моделі KRONE, одного й того ж року випуску, враховували діапазон цін. І дійшли висновку про завищення ціни на товар, який купила мерія без тендерів: принаймні на одному причепі KRONE, бо марки інших на той час не були відомі.
Публікація наробила галасу. У соцмережах та телеграм-каналах містяни обурювалися діями влади. А мер міста Віталій Малецький виставив гнівні дописи, які починалися з фрази: «Деякі сайти та телеграм-канали продовжують виконувати вказівки з мацкви». Цілком у дусі «товариша Сталіна» — записувати у вороги народу тих, хто критикує дії вождя. Побудований мерський пост доволі хитро, у дусі маніпулятивних зразків пропаганди. «Деякі» не названі, згадка про «ТелеграфЪ» — у четвертому реченні. Ми не зреагували на маніпуляції та порожній хейт.
Бо на відміну від мера та його команди звикли відповідати за свої слова та оперувати фактами. Натомість придивилися до відео, розміщеного міським головою.
У кадрі спочатку старий «причіп з автосайту».
Потім свіженький «причіп, який Кременчук передав військовим».
(Скрини з відео)
На відео одна й та сама локація, фактично один і той же ракурс. Отже, фірма купувала старі, подекуди іржаві «причепи з автосайту», ремонтувала, фарбували та продавала по мільйону й вище? Так і є. Як уже сказано, в останній закупівлі йдеться про «переобладнані та підлаштовані» причепи. Крім того, «ТелеграфЪ» має у своєму розпорядженні кілька проєктів рішень про передачу обладнання військовим частинам. У цілях нацбезпеки ми не публікуємо цих документів. Зазначимо лише, що у переліку обладнання — німецькі причепи марок KOEGEL, KRONE, SCHMITZ; не нові — 2010-2015 років випуску. І всі за ціною понад мільйон.
Почому ТОВ «Активбуд-М» купувала товар? У скільки оцінив виконком її послуги з ремонту та перепродажу, заплативши по мільйону з гаком за вживані причепи? Ми почали шукати додаткову інформацію. А хто шукає, той завжди знайде. Знайшли її в Єдиному державному реєстрі судових рішень.
8 вересня Полтавський окружний адміністративний суд ухвалив рішення за позовом ТОВ «Активбуд-М» до Полтавської митниці Державної митної служби України. У фірми виникли проблеми з визначенням митної вартості товару (вона впливає на вартість розмитнення). І рішення суду було, до речі, на користь ТОВ «Активбуд-М». Для нас ця справа цікава тим, що в її матеріалах фігурує початкова ціна причепів, митна вартість, вартість доставки, а також обмінний курс євро на момент поставки товару — 39,59 грн. Судове рішення пролило більше світла і на зв’язок фірми «Активбуд-М» з депутатом Кременчуцької міської ради Олександром Яциною, про які ми вже писали в попередньому матеріалі. Доставку товару на замовлення фірми «Активбуд-М» здійснило ПП «Транзит-Сервіс». Засновником та кінцевим бенефіціарним власником ПП «Транзит-Сервіс» є Яцина Олександр Олександрович.
Отже, 6 квітня ТОВ «Активбуд-М» купило причепи в німецької компанії «A1 Truck GmbH» з німецького міста Бакум (Bakum). Усі причепи зі слідами корозії та зносом покришок 50-65%. Загальна сума контракту склала 10 900 EUR (за курсом це 431 531 грн), включно з митом і платежами, пов'язаними з виконанням формальностей за контрактом у країні продавця (Німеччині), у тому числі оформленням митних платежів на території цієї країни. У вартість контракту також включена вартість завантаження причепів.
Доставка товару з Німеччини до України коштувала 40 тис. грн.
Ось скільки коштував кожен причіп із цієї партії фірмі «Активбуд-М»:
У митну вартість включена вартість доставки територією Німеччині до України — по 8000 тис. грн за кожен причіп. Доставка територією України — 16 тис. грн за всю партію.
Скрини із судового рішення
Навіть якщо врахувати вартість розмитнення як за комерційний транспортний засіб, за нашими підрахунками, ціна трьох причепів із доставкою складе 617 300 грн. Підрахунки ми зробили, скориставшись калькулятором розмитнення. Тобто у середньому один причіп з доставкою обійшовся фірмі «Активбуд-М» у 205 900 грн.
За кожен відремонтований причіп мерія платила понад мільйон — у п’ять разів дорожче, ніж вартість закупівлі за кордоном. Виходить, витрати на переобладнання, заміну гуми, фарбування причепа та послуги перепродажу мерія спільно з фірмою «Активбуд-М» оцінили за космічною ціною — у чотири рази вище за вартість товару?
На думку фахівця, який займається авторемонтом, переобладнання старого вантажного причепа KRONE (із заміною гуми, гальм, підшипників обійдеться приблизно у 4 000 EUR (160 тис. грн). За його словами, це можливий максимум (якщо потрібно відновлювати раму). Щодо конкретного причепа на відео, то витрати могли бути й меншими, бо зварювальних робіт він не потребує, рама ціла. Перевзути у нову гуму — 24 тис. грн, 16 тис. грн — гальма та пневматика, 8 тис. грн — на фарбування, 6 тис. грн — нова проводка, плюс 4 тисячі на дрібниці й оплата людської праці.
Чи буде добрий господар вкидати у старий причіп ще чотири його ціни? За логікою — ні. Бо тоді вже краще купити новий.
Причіп, марка KOEGEL 2015 року випуску (вірогідно, той самий, який фігурував у матеріалах суду) мерія придбала у ТОВ «Активбуд-М» за 1 млн 150 тис. грн, еквівалент 31 430 EUR за курсом 39,54. Але ж за такою ціною на профільних автосайтах за кордоном пропонують нові причепи KOEGEL, 2023 року випуску.
Тож або у мерії сидять погані господарі, які не раціонально використовують гроші територіальної громади. Або вони свідомо дозволяють накручувати ціну на товарах, призначених для військових. Наразі це лише версії. Але, на нашу думку, ми навели достатньо аргументів для того, щоб їх перевірили правоохоронці.
Як ми писали в попередній публікації, постачальник причепів — ТОВ «Активбуд-М» зареєстроване під час повномасштабної війни, має вік трохи більше як рік. Має 22 види діяльності та постачає дуже широкий спектр товарів — від робочих рукавиць та лопат до вантажних причепів і тепловізійних прицілів. Державні контракти лише з кременчуцькими замовниками. Директором ТОВ «Активбуд-М» є Філіппов Олександр Вячеславович. А засновники та кінцеві бенефіціарні власники — Хоменко Наталя Анатоліївна та Литвиненко Наталя Євгеніївна. Бізнес-зв’язки фірми привели до депутата Кременчуцької міськради Олександра Яцини, родин ексмера Кременчука Олега Бабаєва та віцемера з будівництва Дмитра Кравченка.
У своїх людей та з переплатою: як мерія Кременчука купувала причепи для військових
Імітація тендерів: як мерія Кременчука купувала лазні для військових у «своїх людей»
Здійснено за підтримки Асоціації «Незалежні регіональні видавці України» в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.