Російські пропагандисти використовують соцмережі для просування та розповсюдження шкідливих фейків про ЗСУ
8 квітня пресслужба Полтавського обласного Територіального центру комплектування та соціальної підтримки прокоментувала інформацію, яка щирилась соцмережами в березні, про нібито закупівлю Кременчуцьким районним ТЦК та СП байдарок, SUP-дошок та більярдних столів.
Ширилась інформація, зазвичай, приблизно з таким текстом:
Наша редакція схожі повідомлення також отримувала, але, окрім них жодних підтверджень реальності такої закупівлі не було. Не підтвердили її й наші джерела в Кременчуцькому РТЦК. Тепер в обласному ТЦК також інформацію про закупівлю спростували:
Далі військові пояснили у чому саме «прокололися» російські пропагандисти, вигадуючи цей фейк.
Зауважимо, що начальник відділу районного ТЦК за правилами військової субординації навіть за простішими питаннями не може напряму звертатися до начальника обласного ТЦК, минаючи свого безпосереднього начальника — керівника районного ТЦК. Вочевидь, той, хто вигадав цей фейк, не розумів цієї простої для кожного військового речі.
У Полтавському обласному ТЦК розповіли про російські ІПСО, які перешкоджають мобілізації
У Полтавському ОТЦК наголосили, що кошти на діяльність ТЦК та СП Полтавської області виділяються виключно на службові потреби.
Штучні ведучі та діпфейки: як розпізнати дезінформацію в інтернеті
Сучасна російсько-українська війна відрізняється від минулих не тільки новим озброєнням та військовими технологіями, а й тим, що вона активно ведеться в інформаційному просторі. І значення цієї складової війни неймовірно зросло через розвиток інтернет-технологій, доступність соцмереж та складність, а інколи й неможливість, визначити джерело інформації. Цим доволі майстерно користується Росія для проведення своїх інформаційно-психологічних операцій, поширюючи дезінформацію, шкідливі меседжі та наративи, що дозволяє маніпулювати громадською думкою. Мета такої пропаганди — підірвати країну із середини та знизити її обороноздатність, посіяти розбрат, зневіру та соціальну напругу, розбурхати протестні настрої та налаштувати людей проти правоохоронних органів і ЗСУ.
Дезінформація та російські наративи просуваються досить витончено і продумано. Вони можуть прикриватися патріотичними гаслами, тезами чи символікою, а ефективний вплив на підсвідомість людей забезпечується зазвичай через емоції.
Велика кількість українців, через нерозуміння того, як працює ця пропаганда, часто поширюють кремлівські фейки в українському інформаційному просторі, несвідомо допомагаючи Росії.
Нагадаємо, «Кременчуцький Телеграф» постійно роз’яснює читачам, як розпізнати дезінформацію в інтернеті. Зокрема цьому нещодавно була присвячена серія публікацій в рамках проєкту «Перевір перед тим, як поширити», створена для підвищення рівня медіаграмотності серед користувачів соціальних мереж та навчання їх базових принципів перевірки інформації.
Ми також публікували аналітичні огляди щодо російської пропаганди та поради, за якими ознаками її легко виявити та як їй можна протидіями.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.