В Кременчуге второй раз обокрали отделение «Укрпочты» на ул. Троицкой 61/52 (№17). Об этом «Телеграфу» рассказали читатели. Информацию о том, что утром поступило сообщение о краже в одном из почтовых отделений в центральной части города, подтвердили в полиции. Проникли злоумышленники в помещение в ночь с 9 на 10 января.
Напомним, что первая кража произошла в конце декабря. Неизвестные проникли в отделение «Укрпочты» №17, откуда украли компьютер и посылки. При этом клиентам сотрудники почты не объяснили механизмы компенсации пропавших посылок.
«ТелеграфЪ» обратился в пресс-службу «Укрпочты» с просьбой ответить на вопросы, касающиеся механизмов компенсации ущерба. 9 января мы получили ответ (языком оригинала):
1. Чому у відділення поштового зв’язку немає сигналізації?
- Проникнення сторонніх осіб до ВПЗвідбулося шляхом пошкодження вихідних дверей. ВПЗ обладнане автономною сигналізацією, однак під час проникнення вона перебувала в несправному стані.
2. Чому працівники відділення не повідомляють про те, що клієнту, посилку якого викрали, необхідно написати заяву на розшук та компенсацію (цю інформацію у подальшому повідомили у контакт-центрі)?
- Враховуючи те, що Укрпошта зацікавлена в забезпеченні надання якісного сервісу своїм клієнтам, ми вдячні за небайдуже ставлення до компанії та якості послуг, що надаються. Думка клієнтів щодо рівня їх обслуговування важлива для нас.
3. Опишіть, будь ласка, механізм компенсації клієнтам, які не змогли отримати свої посилки?
- У випадку неякісного надання послуг ПАТ «Укрпошта», від Клієнтів можуть надходити Звернення щодо втрати/часткової втрати/пошкодження, порушення строків пересилання внутрішніх поштових відправлень, неодержання або затримки поштових переказів, з’ясування стану справ та надання відповідної інформації щодо причин ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання міжнародних поштових відправлень.
Звернення має бути оформлене у відповідності до вимог законодавства, з наданням необхідних підтверджуючих документів, та може надійти як від Відправника, так і від Адресата будь-яким зручним для них каналом комунікацій, зокрема:
- залишене у ВПЗ, в якому обслуговувався Клієнт;
- надіслане закріпленому за Бізнес клієнтом менеджеру з продажу;
- надіслане електронним листом на адресу відділу по роботі з електронними зверненнями у соціальних мережах;
- надіслане листом на юридичну адресу ПАТ «Укрпошта».
Звернення щодо відшкодування може бути оформлене Клієнтом з використанням відповідного бланку Заяви на відшкодування. Форми бланків розміщуються товариством на офіційному сайті ПАТ «Укрпошта» (шлях доступу до інформації на сайті: Про нас – Зворотній зв'язок – Довідка – Зразки оформлення бланків).
Письмові Звернення передаються в день отримання від Клієнта до Відділу по роботі з поштовими зверненнями/Відділу територіальної підтримки (далі - ВРПЗ/ВТП) відповідальними підрозділами. Відповідальний працівник ВРПЗ/ВТП після одержання реєструє звернення у Системі баз даних, в якій реєструються всі звернення клієнтів. Звернення від Клієнтів щодо внутрішніх та міжнародних поштових відправлень приймаються протягом шести місяців, починаючи з наступного дня після подання відправлення для пересилання.
Згідно діючого у товаристві Положення про порядок проведення службових розслідувань (перевірок) в ПАТ «Укрпошта» проводять службове розслідування на підставі фактів, які були надані, попередньо перевірені та підтверджені з боку відповідних підрозділів.
Результатом розгляду звернення щодо відшкодування є рішення (позитивне або негативне) щодо виплати відшкодування Клієнту. З метою оперативного реагування на звернення щодо відшкодування клієнта відводиться 14 робочих днів для розгляду, прийняття рішення та виплати відшкодування.
Відповідно до Закону України «Про поштовий зв’язок» передбачено:
- за повну втрату реєстрованих поштових відправлень (рекомендованого листа, бандеролі, поштової картки, повідомлення про вручення поштового відправлення), посилок та прямих контейнерів без оголошеної цінності - відшкодування вартості послуг поштового зв'язку та штраф у розмірі 100 відсотків вартості цих послуг;
- за повну втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю - відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв'язку та штраф у розмірі 25 відсотків вартості цих послуг;
4. Підтвердіть або спростуйте інформацію, надану у відділенні поштового зв’язку про те, що компенсація буде надана лише у тому разі, якщо правоохоронці затримають зловмисників.
- Про пошкодження/втрату відправлення, що надійшло до поштового відділення, оператор інформує керівництво, проводиться перевірка: з чиєї вини відбулося пошкодження. Заява клієнта Укрпошти про розшук/втрату посилки у разі випадку, вказаному у запиті, приймається, після підтвердження службою безпеки Укрпошти чи правоохоронними органами факту правопорушення, проводяться дії щодо виплати відшкодувань.
5. Якщо інформація з попереднього питання не вірна, які терміни розгляду заяв на компенсацію та виплати самої компенсації?
- Виплата відшкодування клієнту, якщо підтверджено відбулася втрата/пошкодження відправлення, проводиться протягом 14 днів. Для міжнародних посилок відправник повинен написати онлайн-заяву за посиланням
https://ukrposhta.ua/zvorotnij-zvyazok/postaviti-zapitannya-faxivcyu/zapitati, додати квитанцію та фото оболонки пошкодженого міжнародного поштового відправлення, в коментарях описати ситуацію. Якщо на відділенні у присутності клієнта виявили пошкоджене міжнародного або внутрішнього поштового відправлення, співробітники повинні скласти відповідний акт. Положення про затвердження правил надання послуг поштового зв’язку п.103 «У разі виявлення пошкодження упаковка МПВ, працівник поштового зв’язку на відправленні робить відмітку «надійшло у пошкодженому вигляді». Коли для розгляду звернення отримана необхідна інформація, надається зворотній зв’язок, що звернення прийнято в роботу. По зверненню на пошук міжнародне поштове відправлення (МПВ) початкову відповідь надають – до 30 днів, кінцеву – 2 місяця; по іншим питанням термін розгляду – до 30 днів.
6. Чи могли зловмисники, які викрали комп’ютер, отримати доступ до персональних даних клієнтів?
- Оскільки у викраденому комп'ютері встановлена програма АРМ ВПЗ, яка не передбачає ведення клієнтської бази, зловмисники не можуть заволодіти персональними даними клієнтів АТ «Укрпошта».