Народний депутат від 147-го округу на Полтавщині, голова депутатської групи «Довіра» Олег Кулініч направив міністру інфраструктури Владиславу Криклію та в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Івану Юрику офіційні звернення щодо необхідності відновлення залізничного сполучення за напрямом Кременчук-Ворохта.
«Цей маршрут зв’язував центральну та західну Україну… В результаті скасування поїзду №130/129 місто Кременчук залишилось без пасажирського залізничного сполучення із західною Україною…. Залізничний потяг складався з 16-ти вагонів та перевозив в середньому 800 пасажирів», - зазначається у тексті депутатського звернення.
Окрім того, голова депутатської групи «Довіра» особисто обговорив дану ситуацію з міністром інфраструктури. Мінінфраструктури запевнило, що якщо наповнюваність буде більшою, ніж 40%, то рух поїзда №129/130 Кременчук-Ворохта може бути відновлено. Також в міністерстві повідомили, що УЗ натомість відновила рух потягів №15/16 Харків-Івано-Франківськ та №217/218 Київ-Рахів, що начебто «частково задовольняє потреби перевезення пасажирів» у цьому напрямку.
У свою чергу, Укрзалізниця зазначає, що пасажиропотік під час карантину зменшився вдвічі, тому потяг відмінено не стільки по причині дотримання карантинних заходів (на підставі 215 постанови КМУ), як по причині зменшення прибутків підприємства у зв’язку з зменшенням вдвічі пасажиропотоку - просто стало невигідно. УЗ аргументує свою позицію тим, що середні показники пасажиропотоку поїзда 130/129 за 1 рейс були такими: з Кременчука до Львова - 52 особи, до Ходорова- 11 осіб, до Івано-Франківська-13 осіб, Надвірної-1, Яремче-5, Татарів-1, Ворохта-8. А станом на зараз ці цифри зменшились удвічі. До прикладу, завантаженість поїздів 15/16 становить 59%, 217/218 -42%. Укрзалізниця також повідомила, що з 15.08.2020 року буде курсувати поїзд 43/44 Івано-Франківськ-Київ. В УЗ резюмують, що відновлення руху поїзда 130/129 Кременчук -Ворохта залежить від відновлення пасажиропотоку.
Натомість, Олег Кулініч зазначив, що запуск поїздів №15/16 Харків-Івано-Франківськ та №217/218 Київ-Рахів вирішує проблему не повністю і не забезпечує потреб мешканців Кременчука і Полтавщини. Дії ж «Укрзалізниці», яка запустила ці поїзди всупереч карантину, але не повернула на маршрут поїзд Кременчук-Ворохта, на думку депутата, є непослідовними. Адже УЗ посилається на недостатню наповнюваність, а поїзд, в свою чергу, був скасований у зв’язку з карантинними заходами.
Олег Кулініч запевнив, що продовжить розбиратися у ситуації з відновленням залізничного маршруту Кременчук-Ворохта, та сподівається на пошук ефективного рішення від профільних структур.
Нагадаємо, що на виконання постанови КМУ №215 від 16 березня УЗ, починаючи з 18 березня тимчасово припинила перевезення пасажирів залізничним транспортом, в тому числі скасувала поїзд №129/130 Кременчук-Ворохта.
Як писали кременчуцькі ЗМІ, небайдужі кременчужани масово зверталися з цього приводу за роз’ясненнями на гарячу лінію «Укрзалізниці».