Як відновити довіру суспільства до освіти?
Чи може Кременчук стати зразковим майданчиком освітньої системи, що відповідає вимогам сьогодення?
Ця болюча тема об’єднала експертів з освіти, науки, політики та батьків за Круглим Столом, що відбувся 17 вересня у Кременчуці.
Співрозмовниками заходу стали:
- Депутат Кременчуцької міської ради Тетяна Анатоліївна Сідерка,
- Виконуюча обов’язки директора Кременчуцького педагогічного коледжу Леся Валентинівна Крупіна,
- Доцент КрНУ ім. Остроградського, кандидат технічних наук Андрій Петрович Калінов;
- Лідер батьківського руху школи, працівниця КВБЗ Наталія Михайлівна Луценко;
- Вчителька з 22-річним стажем, бабуся чотирьох онуків Дехтярьова Олена Василівна;
«Освіта – дзеркало суспільства!
Зараз, на жаль, відсутня оновлена нормативно-законодавча база регламентування діяльності закладів, тому необхідно впровадити державну програму з розвитку дошкільної освіти. Існує також проблема наступності між дошкільною освітою та початковою школою. А система мотивації працівників дошкільної освіти залишається вкрай негативною! – зазначила Т. А. Сідерка.
Леся Валентинівна Крупіна акцентувала увагу присутніх на наявності проблеми підготовки працівників освіти, старінні та вимиванні кадрів:
«Ми потребуємо підвищення престижності професії вчителя! Дієвим буде впровадження ранньої профорієнтації, профілів навчання в старших класах, волонтерство.
Низька заробітна плата та соціальна незахищеність педпрацівників негативно відбиваються на якості освіти, не дозволяють підтримувати на належному рівні кваліфікацію вчителів»
Доцент КрНУ Андрій Калинов впродовж теми профорієнтації наголосив, що у зв’язку з технічним прогресом, нам в край потрібні наукові та інженерно-технічні кадри. Їх підготовка є одним із пріоритетів стратегічного розвитку України для збереження та розвитку науково-технічного потенціалу країни, відродження економіки та підвищення обороноздатності.
«Тому, треба ініціювати залучення молоді до науково-технічної діяльності через позашкільну освіту. Створення програм державної інформаційної підтримки розвитку науково-технічної діяльності молоді», - зазначив Андрій Калинов.
Розшарування суспільства робить усе менш доступною якісну освіту для все більшої кількості дітей. Бідність переходить у спадщину, і освіта – з її нерівним доступом і поділом на елітні та звичайні школи, приватні та державні вищі навчальні заклади з контрактним навчанням – стають механізмом відтворення соціальної нерівності.
« А той факт, що в Кременчуці з 30-ти залишилось всього 8 шкіл, де можна отримати середню освіту, ніяк не обєднує, а навпаки розрізняє суспільство та працює не на користь якості навчання!» - висловлює обурення багатьох кременчужан Наталія Луценко.
Участники Круглого Столу погодились з тим, що проблемою є відсутність контакту та зв’язку між батьками, учнями та вчителями. Навчання та виховання – це спільний, одночасний процес, який неприривно проходить як у школі, так і вдома. Саме тому необхідно налагоджувати стосунки.
Повне відео Круглого столу «Освіта – головна інвестиція у майбутнє» ви маєте можливість подивитись за посиланням:
https://www.facebook.com/100013188790499/videos/1025964544519829/?id=100013188790499