Однією з найбільш характерних рис вітчизняної роздрібної торгівлі аналітики ринку називають розвиток сектора e-commerce. Тенденція намітилася ще у 2020 році, посилилася у 2023 і продовжує зміцнюватися.
Окрім збільшення обсягів покупок, українці, за даними експертів, почали частіше замовляти товари зі знижками, які пропонують інтернет-магазини.
Обсяги онлайн-покупок торік зросли майже на 60%. Такі дані на основі аналізу запитів користувачів надали експерти сервісу Codes. До речі, подібні результати зростання (близько 63%) оприлюднили також компанії Deloitte та Gradus, які проводили дослідження восени 2023 року. Примітно, що розширення аудиторії покупців онлайн відбувається переважно завдяки людям віком 50-59 років, які активно долучаються до інтернет-покупок. Так, наприклад, понад 30% тих, хто активував у Maudau промокод з https://codes.com.ua/shops/maudau для замовлення побутової хімії та домашнього текстилю, — це люди, яким 56+ років.
Для порівняння: у 2021 році лише приблизно 15% інтернет-замовлень у цих товарних категоріях було зроблено споживачами віком від 50 років.
Цікавим є ще один факт. Разом зі збільшенням частоти покупок в інтернеті зменшився середній чек. Одна з причин такої ситуації, вважають в Codes, — використання промокодів на знижки, купівля акційних товарів, у тому числі й під час розпродажів.
Як повідомили співробітники сервісу Codes, вигідні умови покупок за промокодом або під час акції поширюються на сотні товарних позицій. Але покупці найчастіше вибирають такі товари:
Електроніку переважно замовляють в «Алло», Comfy, MOYO, «Ельдорадо», Touch, Telemart. Середній розмір знижок за промокодом становить від 20 до 25%. При замовленні акційних товарів можна заощадити 50% від початкової ціни та більше.
Косметику та доглядові засоби купують в основному в Notino, EVA, Yves Rocher. Знижки за промокодом починаються з 20%. Під час акції ціни знижуються на 40-50%.
За кількістю замовлень дитячих іграшок лідирують «Будинок іграшок» та «Антошка». Активація промокода забезпечує знижку до 25%. Акційні ціни зазвичай на 30-40% нижчі від звичайних.
Взуття вибирають найчастіше в Intertop та Evzuttya. Промокод допомагає заощадити в середньому 25%. Акційні знижки сягають 64%.
Вітаміни та харчові добавки українці замовляють здебільшого в iHerb. Знижки на товари стартують із 10%. Продукцію в рамках акції «Бренди тижня» можна купити на 15% дешевше, а товари брендів iHerb за промокодом коштують на 30% менше.
Лідерами замовлень зі знижкою кормів для тварин виявилися MAUDAU та Rozetka. Активація промокода дає змогу заощадити до 30%. Максимальний розмір знижки становить 70%.
Codes — це інформаційний сервіс, який пропонує безкоштовні промокоди та купони для багатьох відомих брендів.