От вам картка і ще дві на додачу...
Клієнт нарікає на «зайві» послуги банку. У самій фінустанові стверджують: є тільки пропозиція, без додаткових зобов'язань для клієнтів. Завжди правий закон, а він говорить: договори добровільні, тож від послуги «на додачу» маєте повне право відмовитися.
На електронну пошту «Телеграфа» надійшов лист від нашої читачки Наталі. Ось що вона пише:
«Оформляла у соцзабезі документи на отримання виплат при народженні дитини, запропонували відкрити рахунок у «ПриватБанку». Мені в примусовому порядку вручили кредитну картку, нібито без цього неможливо відкрити рахунок. Ніколи не користувалася послугами кредиту, тому запитала відразу, чи повинна я щось платити... На що мені П. В. (повне ім'я співробітника – в редакції) відповів: якщо я не зніматиму гроші, ніяких відсотків нараховуватися не буде! Дали мені соціальну карту, кредитну і ще одну, на яку я взагалі уваги не звернула (а даремно), називається «Скарбничка». Ніяких пояснень від «компетентного співробітника» чомусь не було! На цьому і попрощалися. Пішла я до банкомату знімати гроші – одразу всю суму зняти не змогла, у них там ліміт. Ну, думаю, завтра залишок зніму... Приходжу на наступний день, а на рахунку не вистачає 50 грн... Ніби й сума не велика, але з якого дива я повинна її дарувати??? Незрозуміло кому і за що! Дзвоню в банк, а співробітниця мені каже, що ці 50 грн пішли на «Скарбничку»! Навіщо мені це? І чому без мого відома розпоряджаються грошима моєї дитини? І це був тільки початок...
Через деякий час приходить СМС: «Оплата послуг зі страхування» – 10 грн! Заходжу в Приват 24, дивлюся стан рахунку по кредитці, а там заборгованість 40 грн!».
Наталя повідомила, що врешті проблему вдалося владнати: ніякі «борги» вона не платила, а дві непотрібні їй картки закрили, залишивши тільки соціальну, на яку надходять виплати на дитину.
У відділенні «ПриватБанку», де Наталя закривала картки, про конфліктну ситуацію пам'ятають. Проте від офіційних коментарів для газети керівник відділення відмовився, лише підтвердив, що ситуацію владнали.
– Поясніть мені, як споживачу, чому я або будь-хто інший повинен відкривати три картки, якщо мені потрібна тільки одна?
– Через кредитну картку активується соціальна картка, інакше ви її не активуєте, – пояснили мені у відділенні. – Ви можете отримати кредитку, активізувати через неї соціальну картку і тут же закрити кредитку, якщо не бажаєте нею користуватися. Діє вільний вибір. А «Скарбничка» дається клієнту «порожня» – без регулярного платежу, без обв'язку поповнювати її. Клієнт сам вирішує, користуватися чи не користуватися карткою. Якщо він погоджується робити відрахування на «Скарбничку» – тоді підписується відповідна угода і перерахування здійснюється в тому розмірі, як вказано в договорі.
Треба розуміти, конфлікт і стався через те, що клієнтці без детальних пояснень до додаткових карток запропонували й додаткові угоди. У іншому відділенні «ПриватБанку» нам сказали, що не варто «ламати пакет». Мовляв, якщо я, як клієнт, відмовлюся від кредитки і користуватимусь тільки соціальною або зарплатною карткою, то не зможу отримувати бонуси від банку: використати гроші-бонуси можна тільки через кредитку. Мене переконували не відмовлятися від неї. А якщо я вже така недовірлива – «обнулити» ліміт на кредитній картці.
«Не бійтеся скаржитися»
За офіційним коментарем, чому замість однієї картки дають одразу три, нам довелося звернутися аж до головного офісу «ПриватБанку» в Дніпропетровську.
Олег СЕРГА, керівник прес-служби «ПриватБанку»:
– Кредитна картка і «Скарбничка» дійсно йдуть у пакеті. Це технологія банку. Але кредитка видається не активна, на ній немає коштів, не встановлюється жодних додаткових обов'язків для клієнта. І якщо він не хоче – може від неї відмовитися. «Скарбничкою», яка видається під депозит, теж можна не користуватися. Картки ні до чого не зобов'язують, це тільки можливість, яку надає банк. Але якщо клієнта змусили користуватися картками або іншими послугами без його бажання – не бійтеся скаржитися. Кожне відділення банку має унікальний номер. Варто лише надіслати цей номер SMS-повідомленням, і ми знатимемо, що у відділенні є проблеми з обслуговуванням клієнтів.
P.S. Нещодавно мала нагоду поскаржитися. Банкомат у супермаркеті «Мега» ледь не зжер мою картку. Насилу віддав...Телефоную на гарячу лінію. Приємний голос розповідає про банківські послуги. Натисніть туди, натисніть сюди... Дзвінок платний. Обриваю дзвінок, так і не дочекавшись з'єднання... Намагаюся поскаржитися через SMS, надіславши розміщенний на банкоматі унікальний номер (SMS платне). І тут «облом». «Неверная команда» – приходить повідомлення «ПриватБанку». А тим часом мені поскаржився колега: останнім часом йому телефонують з банку і прискіпливо цікавляться, чому він не користується кредиткою.
ЗАКОН
Відповідно до ст. 6 Адмінкодексу України сторони є вільними в укладанні договору. Тож ніхто не має права примушувати клієнта укладати угоди на будь-який «пакет» послуг, якщо він того не бажає.
Слід звернути увагу і на ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів» – «Заборона нечесної підприємницької практики». Цитуємо:
«Підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається у нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійснення свідомого вибору...». Забороняється і «пропонування з метою реалізації однієї продукції для реалізації іншої» – тобто будь-якої продукції «на додачу».
Також забороняються агресивні форми підприємницької практики, до яких Закон відносить «здійснення постійних телефонних, факсимільних, електронних або інших повідомлень без згоди на це споживача». Тож якщо вам телефонують із будь-якого банку і нагадують про те, які в них хороші картки, можна нагадати про Закон, щоб позбутися таких дзвінків.
Фото: Эдуард Аверьянов
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.