Знайти бізнес-ідею або ту нішу, яка згодом приноситиме вам суттєві прибутки, нелегко. Бо лише на перший погляд відповідь на запитання, чим зайнятися, здається очевидною. Всі добре знають, які види приватного бізнесу існують – наприклад, можна податися у торгівлю, у сферу громадського харчування, послуг чи розваг... Але в тому то й справа, що у нашому місті таких підприємств, як то кажуть, хоч греблю гати. За інформацією, яку надала “Телеграфу” заступник начальника відділу управління статистики Олена Лисенко, у Кременчуці у 2004 році свої звіти до управління надали 1 876 підприємств малого бізнесу. За словами пані Олени, насправді ж таких підприємств у місті вдвічі більше, але до відділу статистики звітує лише половина з них. Згідно із даними, найпопулярнішими видами діяльності у Кременчуці є роздрібна торгівля та послуги (дивись інфографіку).
Дійсно, напрямків для роботи у малому бізнесі, не так вже й багато – усього чотири. По-перше, можна щось виготовляти і продавати, по-друге – продавати товари, виготовлені кимось іншим. По-третє, можна надавати різноманітні послуги, а, по-четверте, зайнятися посередництвом. Але перш ніж приступати до їх реалізації, важливо проаналізувати, наскільки те, чим ви збираєтесь займатись, потрібно ринку і споживачу. На яких людей, тобто об’єм ринку, ваш товар розрахований і чи буде він мати попит.
Якщо ви маєте свіжі ідеї – тим краще для вас. У Кременчуці є ще багато ніким і нічим не заповнених ніш, навіть у тих галузях, в яких, здавалося б, усе, що можна було вигадати, вже вигадали. Якщо ж ви вирішили займатися одним із вже популярних у місті видів діяльності, то переконайтеся, що в цій сфері ваше ЧП буде конкурентноспроможним і не прогорить, не витримавши змагання з визнаними лідерами ринку.
Як розповіла нам начальник управління розвитку підприємництва, торгівлі та побуту міськвиконкому Людмила Жорняк, у сфері сучасного бізнесу панує жорстка конкуренція. Взяти для прикладу безліч магазинів, що ростуть у Кременчуці, як гриби. У так звані 'застойні' часи торгові площі відкривали, спеціально розраховуючи їх на кількість населення. Зараз власники магазинів самі змушені боротися за своє місце під сонцем. І це, за словами пані Жорняк, зовсім не погано. Навпаки, у таких умовах підприємець зацікавлений у тому, щоб зробити свій товар кращим, якіснішим, привабливішим для споживача, вигадує щось нове. Серед магазинів зараз явно спостерігається чіткий розподіл за спеціалізацією. “Найголовніше, – каже Людмила Жорняк, – знайти свою нішу. Найяскравіший приклад – магазин жіночого одягу “Джей Ель”. Вони починали з дитячих штанців і кофтинок, а зараз – це солідний магазин в центрі Кременчука і ще близько шести магазинів по всій Україні, включаючи столицю”. Розраховувати на те, що гроші самі попливуть до рук, не варто. Доведеться працювати і ще раз працювати, наголошує пані Жорняк.
“ТелеграфЪ” вирішив трохи допомогти майбутнім підприємцям з вибором ідей для бізнесу. Для цього ми пішли у народ, тобто до самих споживачів. Мета – дізнатися, якими товарами та послугами, на погляд кременчужан, місто перенасичене, а чого мешканцям не вистачає.
Якими видами діяльності займаються приватні підприємці Кременчука:
Оптово-роздрібна торгівля, включаючи торгівлю транспортними засобами та послугами з їх ремонту – 824;
Операції з нерухомістю – 332;
Будівництво – 225;
Промисловість – 222;
Транспорт – 107;
Громадські та особисті послуги – 73;
Готельний та ресторанний бізнес – 32;
Охорона здоров’я – 19;
Сільське господарство – 19.
Аби з’ясувати, яких товарів та послуг у місті достатньо, а чого не вистачає для повного щастя, ми опитали майже 50 кременчужан. Складений нами рейтинг ніяк не претендує на статус серйозного статистичного дослідження. Проте, у ході опитування з'ясувались досить цікаві речі, які, на нашу думку, буде корисно знати і тим, хто твердо стоїть на ногах, і тим, хто робить у бізнесі перші кроки.
Чого у місті забагато
Магазини.
Кременчук – місто магазинів, магазинчиків та бутиків. Проте, на думку споживачів, товари їм пропонують скрізь одноманітні, такі самі, як і на ринку.
Піцерії.
Сьогодні їх у місті більше десятка, і це не рахуючи інших закладів, де піца є у меню. Відрізняються вони одна від одної оригінальним іміджем, тому кожна має своїх постійних клієнтів.
Перукарні.
Очевидно, вони приносить непоганий прибуток, інакше їх просто не відкривали б у такій кількості.
Стоматкабінети.
Головне – гарна репутація лікаря. Для того, щоб втримати клієнта, послуги мають бути якісними. У сучасних стоматологах кременчужани хочуть бачити щось на зразок західних сімейних лікарів – дантист знає про вас усе, а ви повністю йому довіряєте.
Магазини побутової техніки.
Всього за кілька років великі торговельні мережі і супермаркети проковтнули маленькі магазинчики побутової техніки і заполонили місто. Ось вам і глобалізація.
Інтернет-клуби.
Батьки можуть не турбуватися: їх чадам є де витрачати гроші, отримані на шкільні обіди.
Бари.
На кожному кроці і на будь-який смак. Але споживачі єдині у думці – справді колоритних, затишних закладів, зі своїм стилем, направленістю за інтересами, яка б об’єднувала відвідувачів не лише у бажанні випити, можна перерахувати на пальцях.
Ігрові автомати.
Вони скрізь – у клубах, магазинах, на вулицях, на зупинках. Головне, бажаючих ткнути пальцем на везіння не зменшується, не дивлячись на численні попередження про примарність сподівань раптово розбагатіти.
Фаст-фуд.
Підлітки мріють якщо не про Макдональдс, то хоча б про щось подібне. Щоб і картопелька фрі, і гамбургери з чізбургерами, і шипучі напої з морозивом .... Люди старшого віку хочуть бістро на залізничному вокзалі – для зручності подорожуючих.
Розважальний комплекс.
На те, що у місті немає куди подітися дітям та підліткам нарікають і діти, і дорослі. І мріють про розважальний комплекс, у якому кожен знайшов би для себе заняття: майданчик, де можна покататися на роликах, взимку – каток, атракціони, недороге кафе, де можна поїсти солодощів чи просто поспілкуватися з однолітками.
Боулінг-клуб.
Судячи з результатів опитування, до нього кременчуцька публіка вже дозріла. Туди ходили б із задоволенням більшість із наших респондентів, звісно, якщо ціни не кусатимуться.
Магазин класичного жіночого одягу.
Не зважаючи на те, що магазинів у нас достатньо, модниці скаржаться, що асортимент там, зазвичай, сумнівно сучасний, розрахований на молодь чи жінок, які хочуть молодитися. Знайти якісний класичний одяг майже неможливо.
Сімейні кафе.
Споживачі хочуть бачити у місті більше так званих сімейних кафе, де до смачної домашньої випічки подавали б соки і коктейлі. І, звичайно, ніяких спиртних напоїв.
Гарний книжковий магазин.
Щось на зразок київської 'Букви', щоб і асортимент на будь-який смак, і стільці між книжковими полицями – для зручності.
'Лавка скобяних изделий'.
На Заході є практика, коли протягом поколінь від батька до сина у спадок переходить маленький сімейний бізнес. Наприклад, робив батько гарні лопати і сина навчив. І всі мешканці міста ходять купувати лопати від пана N. А ви пробували знайти у місті якісну лопату, чи сокиру, чи граблі? Вам запропонують або щось подібне за три гривні, або 'фірмову' за двісті.
Пляж.
Більшість із опитаних із задоволенням відвідували б навіть платний пляж, якщо б там передбачалися розваги на зразок аквапарку.
Нічний клуб.
Але не такого типу, які є у місті зараз. Клуб має бути солідним (без 'малоліток') з якісною музикою, сервісом і добре відпрацьованим фейс-контролем.
Автомийки.
Автолюбителі поскаржилися, що проблемою у місті є якісно помити машину. Тому і доводиться записуватись до тих небагатьох, які роблять свою справу на совість. А там завжди черги. Особливо важко помити авто у суботу та неділю.
Критих автостоянок.
Ті ж власники авто ладні платити більше, аби лише автостоянка (і бажано, не одна) надавала якісний сервіс – була критою і належним чином охоронялася.
Учбових закладів для перукарів.
Майстри зачісок, манікюру, косметологи хотіли б отримувати вищу освіту за фахом у Кременчуці, а не в Києві, адже одних курсів для майстра солідного салону явно недостатньо.
Центр для домашніх тварин.
Щоб там можна було не лише купити щітку, ошийник чи їжу, а й підстригти чотириногого друга, придбати для нього модний одяг, аксесуари.
Спеціалізований рибний магазин.
Із традиційним басейном з живою рибою. Щоб риба – на будь-який смак і тут же різноманітні приправи до неї, вино, яке слід подавати до рибних страв.
Магазин продажу і прокату відеокасет і DVD-дисків.
Але такий, щоб у ньому можна було знайти все – від старих добрих радянських фільмів до останніх голівудських блокбастерів. А ще – посидіти у зручному кріслі і, наприклад, подивитися уривок з фільму.
А якщо узагальнити почуте, то, не зважаючи на різноманіття послуг, кременчужани у більшості не задоволені їх якістю і мріють про вишуканий сервіс. І, головне, готові за це платити...
Олександр, робітник
- У нас дуже багато різних бутиків і магазинів одягу. Але не кожен до них ходить. Когось не влаштовує якість, когось вибір, а когось – зависока ціна. Аптек у місті також вистачає, але ось нещодавно мені треба було купити ліки, так мені відповіли, що їх треба з Москви замовляти. А на це ж піде час. Треба, щоб аптеки враховували попит.
Ольга, молода мама
- Кіосків у місті понаставили, особливо у центрі їх багато. А з дитиною піти погуляти нікуди - дуже мало ігрових майданчиків у Кременчуці. На Водоканалі зробили гарний дитячий майданчик, але ми – з Молодіжного, тому туди особливо не наїздимося. Було б добре, щоб відкрили справжній критий комплекс, де малеча могла б відпочити, погратися.
Ольга, продавець
- У місті багато продовольчих магазинів. А ще - перукарень і стоматкабінетів. У плані побуту все нормально. Мене особисто хвилює питання відпочинку. У Кременчуці немає нічних клубів або закладів для тих, кому за 30-ть, а для молоді – предостатньо. Тут же справа не в танцях і не у випивці, а у спілкуванні.
Олександр, студент
- На мій погляд, у місті автомобільних заправок більше, ніж потрібно. Продуктових магазинчиків теж багато, а справжнього великого супермаркету немає. Я тільки “за”, щоб такий побудували. Треба, щоб вибір продуктів там був, як на ринку. Прийшов і одразу купив усе, що треба, не виходячи з одного магазину.
Олена, студентка
- У місті більше, ніж достатньо маршруток, у яких працюють хами. Це моя особиста думка. Возять нас за гривню у справжніх катафалках, ще й грублять за це. За таку ціну якість не найкраща. Молоді піти немає куди. Є лише бари. Хочеться, щоб зробили розважальний комплекс для молоді, де можна корисно провести час, поспілкуватися з друзями.
У наступних публікаціях ми більш детально зупинимось на перспективних ідеях для бізнесу, а також розповімо, як вижити в умовах неминучої глобалізації. Черговий випуск рубрики 'Будь багатим' у № 46 від 17 листопада.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.