Із настанням морозів на шляхах Кременчука та на трасах за містом з‘явилася «любов» кожного автомобіліста – ожеледиця. Це коли ти ніби на дорозі, а за якусь мить – у кюветі або придорожньому стовпі. У зимовий час особливо актуальним стає така річ, як ремінь безпеки. Але багато хто з кременчужан-водіїв, як мінімум половина, ігнорують такий засіб безпеки. «ТелеграфЪ» вирішив з’ясувати настрої міських водіїв щодо цього питання.
Чимало українських автомобілістів ставиться до ременів безпеки як до непотрібного елементу декорації салону. Вони щиро дивуються, коли інспектор ДАІ штрафує їх за ігнорування цього елементу безпеки. Деякі навіть звертаються за телефоном «гарячої лінії» до Департаменту ДАІ МВС України з проханням покарати «лихих ДАІшників», які «зідрали» чесно зароблені 51 гривню.
Але як показує аналіз дорожньо-транспортних подій, що проводився в багатьох країнах світу, сенс пристібнутися таки є. За інформацією прес-служби українського Департаменту ДАІ вірогідність смертельного наслідку для водіїв, які користуються ременем безпеки, зменшується в 2,11 рази, а для пасажирів – в 3,1 від загальної кількості ДТП. Схожі результати і щодо отримання водіями та пасажирами тяжких ушкоджень. Для тих, хто користується ременем безпеки, ризик загинути під час лобового удару зменшується в 2,3 рази, і в 5 разів – при перекиданні автомобіля.
Під час зіткнення на швидкості 80 км/год виділяється енергія, яка здатна підкинути одну тонну на висоту майже 30 метрів, тобто вище сьомого поверху! Не дивно, що шансів вижити в таких умовах немає, навіть якщо скористатися ременем безпеки. Але ремені безпеки фіксують положення водія в автомобілі і дають йому можливість керувати навіть в екстремальних ситуаціях. У багатьох випадках вони дозволяють водію не втратити контроль над авто, допомагають уникнути дорожньо-транспортної події або, принаймні, пом’якшити її наслідки.
Під час зіткнення на швидкості 80 км/год виділяється енергія, яка здатна підкинути одну тонну на висоту майже 30 метрів, тобто вище сьомого поверху!
Мовою цифр
60-70% смертей у ДТП сталися саме тому, що люди навмисне не скористалися ременями безпеки. тобто зі 100 загиблих людей 60-70 могли б залишитися живими.
84% від усіх потерпілих, як правило, доставляються до лікарень із черепно-мозковими травмами. А застосування ременя безпеки практично виключає можливість травмування голови.
А як у них?
Досвід багатьох країн показує, що ніякі поради, благання та настанови не можуть бути більш дієвими, ніж покарання. Наприклад, у Великобританії штраф становить близько 500 фунтів стерлінгів (722$), в Ізраїлі – 380 шекелів (88$). При цьому мало хто пов’язує розмір штрафу з необхідністю убезпечувати себе та пасажирів, яких в деяких країнах покарання також стосується. В Україні ж порушнику доведеться викласти від 51 до 85 гривень.
Коментар
Анна ВОЛЮВАЧ, прес-офіцер міського управління міліції Кременчука:
– В останні роки експерти-криміналісти у Кременчуці та кількох сусідніх районах не бачили жодного випадку де б загиблий у дорожньо-транспортній пригоді був пристібнутий. Ніколи не було такого, щоб ремінь якимось чином людині зашкодив. У деяких випадках, при зіткненні на великій швидкості, ремінь може зламати грудну клітину, але ж тіло не винесе з автомобіля. Людина ушкодиться, але залишиться живою. Багато випадків, коли людина залишається живою якщо пристібнеться – чи то на передніх сидіннях, чи то на задньому. Зараз же, через погані погодні умови, кількість ДТП зростає. Добре, коли разом із ременем застосовується і подушка безпеки. Так, дійсно, людина може отримати черепно-мозкову травму, але залишиться живою.
Опитування «Телеграфу»
Олександр, за кермом 1 рік:
– Я використовую ремені безпеки. По-перше, це є обов‘язковим згідно правил дорожнього руху (що вже достатньо вагома причина). По-друге, всі краш-тести говорять, що без ременів безпеки збільшується ризик ушкоджень під час зіткнення. Крім того, подушки безпеки без ременів взагалі свою функцію не зможуть виконати, а то й ще більше нашкодять. По-третє, мій Subaru не дозволить їхати без ременя на швидкості більше 20 км/год і буде безбожно пищати.
Олександр, за кермом 18 років:
– Пристібатися, взагалі-то, треба… Але я це роблю не завжди – тільки на трасах. По місту швидко їхати не виходить – швидкість 10-30 км/год через постійні світлофори, перехрестя – немає сенсу у ременях.
Андрій, за кермом 10 років:
– Я пристібаюся і вважаю це гарною ідеєю. Пристібаюся не через штраф, а просто відчуваю себе більш впевнено. Та й безпека хоч якась. Багато хто вважає їх незручними, бо не звикли здавати назад по дзеркалах, а обертаються всім торсом. Якщо потренуватися, то і до ременів можна звикнути.
«ТелеграфЪ» минулого року активно закликав кременчужан-водіїв та пасажирів користуватися пасками безпеки.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.