На Центральному ринку мене зупинила стара шкільна вчителька. Тихенько узяла за лікоть і зашепотіла: «Ларочко, ось лише послухай, як прекрасно дитина грає! Лише подивись, яка вона гарна!» Ані слухати, ані дивитися не було часу. Але ж незручно просто розвернутися і піти. Тож довелось все-таки глянути на «дитину».
На Центральному продовольчому ринку, якраз напроти кіоску з борошном стояла дуже гарна дівчина років 20-ти і грала на скрипці. Грала чисто, грамотно – без обірваних музичних фраз та без фальшивих нот. Стало насправді цікаво, як такий музикант опинився на базарі, серед огірків та курячих стегенець?
Ось що розповіла Іріне (так звуть дівчину):
- Я живу в Комсомольську. Але там мене всі знають, грати на вулиці якось незручно, тому приїжджаю до Кременчука.
- Яка потреба грати на вулиці?
- По-перше, фінансова. А по-друге, це – звикання до сцени, до публіки. Після того, як пограєш на вулиці, уже не такий великий страх перед публікою на серйозних концертах.
- Ви чисто граєте. Маєте музичну освіту?
- Так, я закінчила вище музичне училище імені Глієра у Києві, а зараз навчаюся у національному педагогічному університеті імені Драгоманова – теж у Києві, закінчила перший курс.
- Учитесь на платному відділенні?
- Ні, на безкоштовному, на «бюджеті».
- Ого! То, виходить, ви блискуче здали екзамени? Адже на «бюджет» так просто не поступиш?
- Ну, я дійсно непогано здала екзамени.
- На якому факультеті вчитесь, Іріне?
- Я вчусь на двох – на музичному та на практичній психології.
- Ого! Навіщо вам такий складний коктейль із психології та музики?
- А я збираюсь за допомогою психології донести до людей свою музику.
- Круто. Слухайте, а чому все-таки обрали ринок як сценічний майданчик? Тут все-таки частіше лунає «Владимирский централ», ніж Вівальді?
- Розумієте, найліпше за все я вмію грати. А я вважаю, що людина має заробляти гроші тією роботою, яку вміє найкраще робити. Для мене, наприклад, правильніше стояти тут і грати – може, комусь сподобається – аніж сидіти і торгувати морозивом.
- Батьки знають, що ви працюєте на ринку?
- Так, знають. Вони не заперечують. Кожен заробляє там, де може. Мені, наприклад, довелось і за кордон з’їздити на заробітки. Там, наприклад, гру на вулиці вважають такою ж професією, як і інші. Ти просто вуличний музикант, а не бродяга.
- Де за кордоном ви побували?
- Була у Китаї. Тиждень на гастролях із симфонічним оркестром.
- Яке враження справив на вас Китай?
- Чудове! Він набагато кращий, ніж нам показують! І там набагато вищий рівень життя, ніж ми думаємо. Там настільки все швидко реконструюється, стає таким космічним!
- Хочете мандрувати, Іріне?
- Так, мені б дуже цього хотілося. Наприклад, мандрувати з «Віртуозами Москви», хоч би у київських солістах. Але це вже, як Бог дасть. Треба багато працювати. Я старатимусь.
Ось так. У Кременчуці з’явився новий музикант – гарний і дуже вправний. Єдине, про що ми все-таки не ризикнули запитати Іріне, - це про «містове». Чи беруть з неї бритоголові «мзду» за роботу на ринку? Втім, «ТелеграфЪ» дещо наївно сподівається, що керівництво Центрального продовольчого ринку убезпечить дівчину від наїздів – стане меценатом, так би мовити.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.