За послуги з утримання будинків (так звані ексвитрати) люди платять гроші приватним управляючим компаніям. Є рішення виконкому, яке дає право кременчужанам контролювати якість та обсяг цих послуг. Тобто те – наскільки доцільно витрачають наші гроші приватні структури. Та фактично рішення влади не виконується: вже півроку домовий комітет будинку на вулиці Пролетарській, 53 домагається, щоб ТОВ «Житлорембудсервіс» дало таке право контролю – не на словах, а на ділі.
Мешканці хочуть знати…
«Чи бачив хтось колись акти виконаних робіт та кошториси їх по своєму будинку?» – таке запитання у коментарях під новинами про управляючі компанії часто ставлять відвідувачі сайту «Телеграфа». Ствердної відповіді ще ніхто не написав… Олександр Лисиченко, співголова домового комітету будинку на вулиці Пролетарській,53, вимагає права не тільки бачити ці акти, але й контролювати якість, обсяги та витрати управителя житла. Вже півроку він домагається цього від управляючої компанії «Житлорембудсервіс». Ще у травні 2010 року в його будинку був створений домовий комітет (є протокол зборів мешканців), про що жителі повідомили компанію письмово. Пан Лисиченко демонструє велетенський обсяг листування з ТОВ «Житлорембудсервіс». Судячи з листів компанії, управителі і не відмовляють у співпраці з мешканцями, але й не повідомляють, куди, в який час мешканці можуть прийти для підписання актів виконаних робіт і узгодження кошторисів по будинку.
– Я вже обійшов усіх і вся. При всій моїй настирності я не можу «проштовхнути» цю справу. З ким працювати? З ким підписувати акти виконаних робіт? Йде «футбол». Мене направили до юриста «Житлорембудсервіс». Вона сказала, що ми, мешканці, нічого не розуміємо. У компанії договір з мером, і їх контролює УЖКГ. І акти підписувати нам ніхто давати не буде. Ще вона сказала, що ми не зареєстрували домовий комітет у виконкомі. Я був вражений: пройшло 5 місяців. Ніхто мені не казав, що слід реєструвати домовий комітет, а тут – на тобі! Я звернувся до виконкому, мене направили до Автозаводської райради, і виявилося, що жодного домового комітету в місті вони ще не реєстрували і навіть не виробили механізм реєстрації.
На підтвердження того, що управляюча компанія не визнає «незареєстрований» домовий комітет, пан Лисиченко демонструє відповідний лист від ТОВ «Житлорембудсервіс».
І домовий комітет, і його співголова, не раз зустрічалися з керівництвом компанії, вже й змінився гендиректор ТОВ «Житлорембудсервіс» (замість Віктора Шкурата став Олександр Бондаренко). Але й досі «віз» не зрушив з місця: управляюча компанія жодного разу не підписала акти виконаних у будинку робіт у представників домового комітету (як це передбачено рішенням виконкому).
МАЄШ ПРАВО
Міськвиконком визначив «Порядок контролю мешканців за наданням послуг з утримання будинків та прибудинкових територій» (додаток №3 до рішення виконкому міської ради від 24.12.07 №1297). Ось що передбачає документ (цитуємо головне):
7.1.З метою здійснення контролю за послугами, що надаються виконавцями послуг з утримання будинків та прибудинкових територій в житлових будинках комунальної власності, обираються відповідальні особи з числа мешканців будинку…
7.3 Для визначення відповідальних осіб скликаються збори мешканців будинку. Рішення приймається шляхом голосування. За результатами складається протокол, в якому необхідно зазначити, хто з мешканців будинку має право підтвердити підписом факт виконання робіт з метою віднесення відповідних витрат на собівартість обслуговування. Один примірник протоколу передається виконавцю послуг.
7.4 У випадку відсутності відповідальної особи факт виконання робіт підтверджують мешканці будинку у кількості не менше трьох осіб.
7.5. У разі не визначення відповідальної особи підтвердження факту виконаних робіт залишається за виконавцем послуг.
Примітка. Пункт 7.5 і є каменем спотикання, який управителі трактують на власний розсуд: часто факт виконання робіт підтверджують тільки технічні інспектори самих управляючих компаній. Що ж робити в цьому випадку мешканцям? Обирати домкоми (або «відповідальних осіб») та наполягати на обов’язковості їх підписів на документах. Якщо знадобиться – навіть через суд.
1.Зобов’язати управляючі компанії укласти договори з мешканцями. «На сьогодні в половини жителів нашого будинку немає таких договорів, а ініціатива має йти від надавача послуг. Якщо в людини немає договору, їй важко відстоювати право на якісні послуги»
2.Допомогти мешканцям у створенні будинкових комітетів, створити асоціацію домових комітетів при УЖКГ (для захисту прав мешканців).
3.Зобов’язати управителів підписувати акти робіт у домових комітетів або відповідальних осіб, внести доповнення щодо цього в угоди виконкому з управляючими компаніями.
4.Зобов’язати управляючі компанії планувати роботу (і використання коштів) на місяць, квартал, рік та інформувати про плани робіт мешканців.
ВАШІ ГРОШІ
Скільки коштують лавочки?
Навіщо ж мешканцям ті акти виконаних робіт і кошториси? Нібито є перелік послуг, який надається будинку (прибирання території, освітлення під’їздів, обслуговування будинкових систем та інше, по кожному конкретному будинку можна знайти інформацію на сайтах ТОВ «Житлорембудсервіс» http://grbs.com.ua та «Добробит» http://www.dobrobut.kremenchug.info ). Але питання в тому, скільки реально коштує обслуговування. Бо люди мають право знати, куди конкретно йдуть їхні гроші. У ході суду з ТОВ «Житлорембудсервіс» Олександру Лисиченку була надана «Картка фактичної собівартості утримання будинку за адресою вул.Пролетарська, 53» за 24 місяці: з 2.07. 2008 р. по 30.06.2010 р.
Згадана «Картка» містить два різні пункти про встановлення лавочок біля під’їздів будинку. Судячи з документу, лавочки встановлювалися у травні та серпні 2009 року. Суми, витрачені на них, складають 5732 грн 44 коп та 6518 грн 47 коп. Разом – майже 12251 грн. Кількість лавочок у «Картці» не вказана взагалі. Біля цього будинку стоїть 5 лавочок. Виходить, ціна кожної з них складає 2450 гривень?
– У сусідньому будинку мешкає чоловік, який займається виготовленням виробів з металу та дерева. Він зробив для нас калькуляцію на лавочку - 810 гривень, – зауважує пан Лисиченко.
…Але коли «ТелеграфЪ» почав активно цікавитися цінами на лавочки у директора ТОВ «Житлорембудсервіс», вони різко «подешевшали».
– Ми підняли документи. Були встановлені лавочки за 1100 гривень кожна (разом з вартістю встановлення). У кошторисі була допущена помилка (усі ж помиляються), і її виправили завдяки Лисиченку, який звернув на це увагу. Але при цьому, кошти за лавочки двічі не перераховувалися, – коментує Олександр Бондаренко, директор «Житлорембудсервіс».
Як часто упрвавителі житла припускаються таких помилок у своїй бухгалтерії?
Управляюча компанія «Добробит» не хоче контролю мешканців
В управляючої компанії «Добробит» є свій опонент з числа мешканців, який домагається, щоб оплата була за фактично виконані роботи. Це пенсіонер Іван Данько, мешканець провулку Зонального. Ми вже повідомляли, що він судиться з ТОВ «Добробит. З фактом публікації у «Телеграфі» про Івана Данька нинішній мер Олег Бабаєв навіть по телебаченню виступив – ще тоді, коли був кандидатом на посаду міського голови. Він зворушливо говорив, як порушуються права мешканця. І що? Олег Бабаєв мер, а ТОВ «Добробит», попри рішення виконкому, не визнає право за мешканцем контролювати якість робіт та підписувати акти про їх виконання. Цитуємо заперечення на позов Івана Данька (мова та орфографія документа збережені):
«Надання актів виконаних робіт або даних послуг мешканцям (домовому комітету) будинку №6 по проїзду Зональному в місті Кременчуці для їх узгодження та підписання є неможливим, оскільки зазначений порядок їх надання для узгодження мешканцям будинку не передбачений умовами договору №196 від 24.06.2008 р. (між управляючою компанією «Добробит» та виконкомом – ред.) та чинним законодавством у житлово-комунальній сфері.
Незрозуміла ТОВ «Добробит» і сама процедура підписання акта про виконані роботи або надані послуги з мешканцями, а саме, скільки ж підписів потрібно для набуття ним чинності для мешканців будинку позивача або у разі кого-небудь з мешканців кого не буде в день підписання акту».
– З іншими будинками у нас проблем немає, а будинок №53 – це наш головний біль. Чомусь Олександру Дмитровичу (Лисиченку) все не подобається! Хоча я півроку цього мешканця «на руках носив».
– А чи є позитивний досвід співпраці з іншими домовими комітетами – у наданні їм інформації та підписанні актів виконаних у будинку робіт?
– І домовий комітет, і будь-який мешканець, котрий хоче проконтролювати обсяги та якість виконаних робіт, може це зробити, якщо прийде до нас. Ми все йому покажемо (будь-який кошторис по будь-якому виду робіт і суму коштів, які витрачені) і не будемо створювати бюрократичні схеми. Людина, яка платить, має повне право знати куди йдуть її гроші. Це моя позиція. Ми працюємо в сфері обслуговування і готові співпрацювати з кожним, аби тільки в людини був раціональний підхід.
– Чи можливий такий варіант, коли будинковий комітет спільно з управляючою компанією буде визначати обсяги першочергових робіт для будинку?
– Це взагалі було б ідеально!
– У договорах виконкому з управляючими компаніями передбачене надання інформації мешканцям через сайт: що саме зроблено по кожному конкретному будинку і які суми коштів витрачено. Ці дані можна було б розміщувати і на дошках оголошень. Чому це досі не виконується?
– Це можна виконувати. Питання робоче. Будемо розміщувати цю інформацію в Інтернеті.
Ми запам’ятаємо ці обіцянки. Думаємо, ними обов’язково скористаються і відвідувачі нашого сайту, які запитують про акти виконаних робіт: ідіть, питайте про них в управителів! Побажання розсекретити (на своєму сайті), куди ж конкретно ідуть кошти мешканців по кожному будинку, «ТелеграфЪ» адресує і компанії «Добробит», яка обслуговує жителів Крюківського району. А через місяць ми повідомимо, чи стали управителі відкритішими у своїй роботі.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.