Скарги в держорган та перевірка в сервісному центрі не принесли позитивних результатів: гроші за товар не повернули. Чоловік хоче, щоб про цю історію знало якнайбільше людей, адже «предупреждён – значит вооружён»
До редакції «Телеграфу» звернувся кременчужанин Микола, який розповів про свою невдалу покупку на «Чорну п’ятницю».
Все почалося з того, що у чоловіка вийшла з ладу електробритва. Інша, радянського зразку, ледь тримається купи, тому виникла потреба придбати нову. Микола вирішив здійснити покупку якраз на «Чорну п’ятницю», тому що в цей день зазвичай діють знижки. 23 листопада 2018 року відвідав кілька спеціалізованих магазинів, але знижки на електробритви не знайшов. Свій вибір зупинив на магазині техніки, що по вулиці Халаменюка.
Чоловік придбав електробритву марки «Браун», модель 130s-1, за його словами за 850 гривень.
Кременчужанин розповів, що у магазині бритву ніби зняли зі стенду. Увімкнули в розетку, щоб перевірити, чи працює. Все було добре, бритва працювала. Чоловік розплатився за покупку і пішов додому.
У день покупки Микола не користувався бритвою, хотів спочатку вивчити інструкцію. До обновки «руки дійшли» лише через кілька днів. Чоловік розказав, що гоління відбувалося без світла. А коли разом з жінкою вийшли на вулицю, дружина помітила, що волосся на обличчі залишилося на своєму місці.
За словами Миколи, електробритва не виконує своєї функції: вона не голить. Тож чоловік поніс товар, за його інформацією, на 11 день в магазин. Микола сподівався, що згідно із законодавством, який дозволяє протягом 14 діб повернути товар, він отримає 850 гривень назад.
З магазину бритву відправили у Дніпро, в сервісний центр фірми-виробника. За словами Миколи, йому зателефонували із сервісного центру через кілька днів, та повідомили, що не знайшли причину несправності. Чоловік заперечив, адже не казав, що електробритва не працює. Вона не голить, не виконує свою функцію.
Спеціаліст сервісного центру порадив забрати товар, Микола відмовився. Після цього кременчужанину повідомили, що товар передадуть на завод виробника. Миколі мають зателефонувати та проінформувати, коли прийти в магазин, щоб забрати кошти.
Чоловік через кілька днів завітав до крамниці, але гроші йому не віддали. Натомість хотіли повернути електробритву, але чоловік відмовився забирати товар. За словами Миколи, бритва залишилася у магазині.
Микола звернувся з допомогою у Кременчуцький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Там йому допомогли скласти скаргу, яку відправили в Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Полтавській області.
На скаргу Миколи відповіли з Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області. У відповіді йдеться про те, що вимагати повернення коштів або замінити товару можна у разі виявлення протягом гарантійного строку істотних недоліків.
У той час потрібно підвередити факт наявності істотного недоліку.
Оскільки у сервісному центрі не підтвердили наявності цього істотного недоліку, справа призупинилася. Микола розповів, що є ще один варіант – подати до суду. Але чоловік не хоче цього робити, тому що потрібно буде призначити незалежну експертизу бритви. А в яку суму обійдеться ця процедура – невідомо.
Стаття 9 Закону України «Про захист прав споживачів» говорить, що
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Також закон говорить, що обмін товару належної якості проводиться якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Проте є одне «але»: деяка група товарів не підлягає поверненню. Зокрема у Постанові №172 від 19 березня 1994 року є перелік товарів, які не можна повернути у 14-денний термін. У цьому списку є й апарати для гоління. Загалом перелік виглядає наступним чином:
Крім того, не потрібно забувати про визначення «товар належної якості» та «товар неналежної якості». У постанові йдеться, що не можна повертати товар саме належної якості.
Хочете купити товар, який не можна буде повернути протягом 14 діб, прискіпливіше підійдіть до майбутньої покупки. Якщо є можливість, почитайте на веб-сторінках магазинів відгуки щодо товару. Особливо звертайте увагу на покупців, які здійснили покупку. Зазвичай інтернет-магазини маркують такі відгуки написом «Покупка підтверджена».
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.