«ТелеграфЪ» з’ясував, що для реєстрації скутера «з нуля» знадобиться близько 1800 гривень, купа дорогоцінного часу та терпіння, бо документи на скутер віддадуть вам не відразу.
У Кременчуці нарешті почали реєструвати скутери. Це мали робити ще з січня, однак відповідної комп’ютерної програми та номерних знаків для цього транспорту не було – їх завезли до міста лише цього вівторка. Тож тепер скутеристи можуть звертатись до МРЕВ (міжрайонного реєстраційно-екзаменаційного відділення). Однак їм варто поквапитись – «безпроблемна» реєстрація завершиться вже за два тижні – першого липня. Якщо ж ви підете реєструвати свій скутер після цього строку, то вам доведеться надати ДАІ документи про право власності на скутер. Така постановка питання не дуже радує водіїв:
– Я, наприклад, купив скутер у Харкові, на ринку, документів ніяких на нього немає. І протягом двох тижнів я його зареєструвати точно не встигну – там зараз будуть довжелезні черги. Доведеться йти і шукати якогось підприємця, який би мені заднім числом видав папірець про те, що я його у нього купив. А це знову гроші…
У центральних ЗМІ вже з’являється інформація про те, що реєстрацію скутерів, під час якої буде не потрібно пред’являти права на транспорт, продовжать до листопада.
У ДАІ ж кажуть – скутеристи до них поки що не поспішають:
– На сьогодні ми розглянули лише дві заяви про реєстрацію скутера. Можливо, люди не поспішали йти до нас, бо знали що немає номерних знаків. Тепер ми все це маємо і запрошуємо скутеристів до нас на реєстрацію, – поділився із нами начальник МРЕВ Володимир Окунь.
Він каже, що реєстрація відбувається щодня крім неділі та понеділка. Водію необхідно приїхати на своєму скутері до адмінбудинку ДАІ, де знаходяться експерти, які встановлять об’єм двигуна «залізного коня», його рік випуску та перевірять номери вузлів, агрегатів на підробку.
Після того ви здасте до МРЕО довідку експерта, копію паспорта, напишете заяву на реєстрацію та поясните, звідки у вас скутер. Однак все ж таки краще «прикласти» папірець про право власності на «залізного коня». Адже так вам документи видадуть набагато швидше. Якщо ж ви його не маєте, процедура займе більше часу.
– При цьому ви не отримаєте одразу техталон, – каже Володимир Окунь. – Весь пакет документів, необхідних для реєстрації, направлять в обласне управління ДАІ. Лише після цього ми можемо видавати номер та свідоцтво про реєстрацію.
До речі, після реєстрації водії скутерів повинні пройти ще й техогляд свого «залізного коня».
Ціна питання
• Навчання в автошколі на категорію «А1-скутера» (якщо немає прав на легковик)– 1000–1300 грн.
• Навчання в автошколі на категорію «А1-скутера» (якщо є права на водіння легковика) – 300 грн.
• Експертиза для скутерів іноземного виробництва
148,74 грн (якщо в базі даних немає інформації про обсяг двигуна)
209,59 грн (якщо в базі даних є інформація про обсяг двигуна).
• Експертиза скутерів виробництва країн СНД
85,63 грн (якщо в базі даних немає інформації про обсяг двигуна)
146,48 грн (якщо в базі даних є інформація про обсяг двигуна).
• Тимчасовий талон і номерний знак – 139,25 грн.
• Техогляд – 54,50 грн.
• Шолом – 150 грн.
Усього: від 730 до 1853 грн.
За їзду без прав світить штраф
Якщо півроку інспектори закривали очі на те, що скутеристи гасають без прав та реєстрації, то з вересня таких водіїв штрафуватимуть. Штраф такий же, як і для власників іншого транспорту – 170-255 грн, повідомив заступник начальника Департаменту ДАІ Олександр Дем’янко.
Однак багато хто із скутеристів взагалі не має прав. «ТелеграфЪ» зателефонував до п’ятьох автошкол міста і з’ясував, що лише дві готові навчати їзді на скутерах. Вартість буде коливатися від 1000 до 1300 грн. Навчання триватиме місяць, якщо почнете «з нуля». Якщо ж у вас вже є водійські права на управління мотоциклом, то вам потрібно буде пройти лише водійську практику – 20 годин їзди на скутері. На це знадобиться тиждень та 300 гривень у касу автошколи.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.