Новий міст потягне за мільярд гривень. Кременчуку виділили перші 10 мільйонів

19.01.2006, 18:01 Переглядів: 2 787

Новий міст потягне за мільярд гривень. Кременчуку виділили перші 10 мільйонівВ держбюджеті 2006 року Кременчуку передбачено 10 млн. грн. на будівництво нового мосту через Дніпро. Ці кошти підуть на розробку проектної документації та на початок будівництва, загальна вартість якого затягне за мільярд гривень.

Новий міст потягне за мільярд гривень. Кременчуку виділили перші 10 мільйонів

Так планують розташувати новий міст

Крюківський міст – єдиний дворівневий автомобільно-залізничний мостовий перехід, що з'єднує лівий і правий береги Дніпра у Кременчуці. Він служить країні вже більше 50 років. Ще в 1987 році експерти дійшли висновку, що автодорожній (верхній) ярус моста інтенсивно деформується. Уряд СРСР видав розпорядження про термінове створення ще одного мостового переходу. Оскільки ситуацію визнали небезпечною, проект потрапив у десятку найважливіших. Були виділені кошти на розробку техніко-економічного обґрунтування. Про це розповів віце-мер Кременчука Сергій Бутко.
За його словами, огляд моста тоді робили фахівці Південної залізниці. У висновку комісії підкреслювалося, що через особливості конструкції, низьку марку бетону, збільшення постійного навантаження і неможливість проведення якісного ремонту, варто очікувати неминуче погіршення його стану – аж до повного виходу з ладу. Був зроблений висновок: в найближчі 5-10 років міст може стати непридатним для проїзду автотранспорту.
“Не виключаю, що при необхідності залізничники просто заборонять проїзд через міст важкого транспорту', – так бачить розвиток подій Сергій Бутко.
У різні роки пропонувалися різні варіанти вирішення проблеми. Наприклад, побудувати новий міст поруч зі старим. Або ближче до Комсомольска – під розвиток залізорудних родовищ. Велися розмови і про тунель під Дніпром – надто дорогий варіант. Розглядався варіант розширення існуючого мосту. Але, на думку конструкторів, він технічно неможливий.

Київ дав перший транш
І ось, в бюджеті 2006 року, Кременчук отримав перший транш на необхідне будівництво – 10 млн. грн. 'Як будуть використані ці кошти і на що їх вистачить?', – запитав 'ТелеграфЪ' у віце-мера Кременчука Сергія Бутка.
– По-перше, ми виплатимо заборгованість київському інституту “Київсоюздорпроект” за зроблене техніко-економічне обгрунтування. Ми заборгували їм з 1996 року 56 тисяч гривень. Можливо ця сума буде проіндексована. Загалом вся проектна документація затягне на 3 мільйони гривень.
По-друге, ми повинні відкоригувати генплан розвитку міста з врахуванням будівництва мосту. Прорахувати де що слід знести, а де збудувати. На це будуть витрачатися інші сім мільйонів. А ось коли заб'ємо першу сваю, поки що невідомо.
– Так яким же буде міст?
– Передбачається, що міст буде збудовано на жорстких опорах, шестиполосний. Довжина його сягатиме 2,5 кілометра.
– Він буде лише автомобільним чи і залізничним теж?
– Поки що розглядається проект лише автомобільного мосту. Якщо робити його ще й залізничним, то це потягне великі кошти. Доведеться переносити залізничний вокзал.
– Яка попередня вартість будівництва?
– Міст, який зараз будують в Києві коштує мільярд доларів. Думаю, наш міст затягне за мільярд гривень.
– Де плануєте брати такі величезні кошти?
- Чиновники всіх інстанцій запевняють, що з бюджету отримати таку суму нереально. Одна зі схем фінансування така. Кременчуцька міськдержадміністрація створює позабюджетний спеціальний фонд. Засоби залучаються шляхом місцевої цільової позики під випуск цінних паперів. Не виключений поворотний лізинг на етапі 60-відсоткової готовності об'єкта. Тобто недобудований об'єкт спочатку продається іноземній компанії, а потім береться у неї в лізинг. Механізм повернення інвестицій – єдиний: платний проїзд. Альтернативним переходом через Дніпро в цьому випадку міг би служити існуючий міст. Передбачувана плата за проїзд для вантажного транспорту - $9, а для легкового - біля $4. Саме транзитний транспорт повинен забезпечити 80% прибутку. Так що, за підрахунками, надходження від платного проїзду здатні погасити кредити за 13 років. Але чи погодяться стільки чекати кредитори?
– Вже ведуться перемовини з потенційними інвесторами?
– Ми ведемо переговори з іноземними компаніями, зокрема, японськими та чеськими. Однак зрозуміло, що вони погодяться прийняти умови концесії лише при наданні серйозних гарантій уряду України. Можна спробувати зацікавити кредиторів посприявши їм у відкритті бізнесу в якихось найрентабельніших сферах. Адже біля мосту повинна бути і розвинена інфраструктура - паркинги, кафе, готельний комплекс, автозаправки. Ми вже підрахували, що при здійсненні хоча б 30% будівельних робіт силами місцевих будівельно-монтажних підприємств міський і обласний бюджети поповнилися б значними податковими відрахуваннями. Щоб збудувати міст знадобиться приблизно 5 років. Проект включений в інвестиційну програму Кременчука.



<!-- http://www.telegraf.in.ua/kremenchug/2006/01/19/2001.html -->
 
Автор: bulashev
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх