Люди відмовляються платити за послуги, які не надаються

12.03.2009, 21:38 Переглядів: 2 139
Суперечка між комунальними службами та мешканцями будинку на вулиці Московській, 18 триває дев‘ять років поспіль практично – з моменту заселення..

Комунальники визнають: свого часу будинок зданий в експлуатацію з численними недоробками. Час минає, листування з усіма інстанціями виснажує людей, але вирішити їхні проблеми ні влада, ні ЖЕП «Автозаводське», ні новостворена управляюча компанія «Житлорембудсервіс» досі не спромоглися. Тому мешканці почали ігнорувати оплату за експлуатаційні витрати.

– Хочу звернутися до вас із надією, що вдасться вплинути на місцевих чиновників, – так починається лист до редакції «Телеграфа» Олександра Ільчука, мешканця будинку №18, що по вулиці Московській.

Він показав пухку папку – це листування із комунальними службами, що накопичилося за довгі роки. Змінювалося керівництво ЖЕПу «Автозаводське», його начальник Віктор Шкурат свого часу очолював управління житлово-комунального господарства. Тепер він – керівник приватної управляючої компанії «Житлорембудсервіс». Створюючи ці компанії, міська влада обіцяла нам, що вони не стануть філіями ЖЕПів, а, навпаки, стоятимуть на сторожі інтересів мешканців. Зокрема, таку думку висловив і мер Микола Глухов і у інтерв‘ю газеті міської ради. Та між декларацією намірів і реальністю пролягає велика прірва. У цьому мешканці будинку на Московській, 18 переконалися під час листування – тепер уже з управляючою компанією. 22 грудня минулого року вони подали колективну скаргу до ТОВ «Житлорембудсервіс», детально описавши свої вісім претензій до якості комунальних послуг. У підсумку мешканці прохають «призначити комісію з перевірки технічного стану будинку», «в терміновому порядку забезпечити дієві заходи для усунення недоліків, викладених у скарзі, особливо в ремонті конструкцій будинку» (будинок розташований неподалік від кар‘єру, вже з‘явилися тріщини), «провести перерахунок по оплаті за неякісно надані та такі, що взагалі реально не надавалися, житлово-комунальні послуги з початку 2006 року». Також люди попросили призначити їм дату особистого прийому.

Минуло майже три місяці, від ТОВ «Житлорембудсервіс» і досі не надійшло відповіді на колективний лист. За цей час написано ще дві повторні скарги, доля їх наразі така сама, як і першої.

Олександр Ільчук вже судився із ЖЕПом

Мешканцю скасували оплату за ненадані послуги

Олександр Ільчук вже має досвід судів із ЖЕП «Автозаводське». У 2003 році він домігся того, що йому скасували оплату за ненадані послуги. Мешканець перестав за них платити, тим більше, що на письмові претензії про якість послуг ЖЕП не реагував. Проте подав позов до Олександра Ільчука щодо відшкодування заборгованої оплати. Спочатку рішення було не на користь споживача. Проте уже в апеляційному суді він домігся правди. Частина заборгованості була скасована, при цьому ЖЕП зробив ремонт у під‘їзді будинку.

Проте і зараз обслуговування будинку залишає бажати кращого. У лютому цього року пан Ільчук офіційно попередив ТОВ «Житлорембудсервіс», що не сплачуватиме за ексвитрати, бо послуги, які передбачені цією статтею, у повному обсязі не надаються. Дехто з його сусідів уже й перестав платити.

– Ми розуміємо, що це не вихід, адже накопичуються борги. Але нехай нам спочатку забезпечать належну якість послуг. Поки що нас ігнорують, – висловлюється Олександр Ільчук.

Остання його перемога над комунальниками – це перерахунок за так звану гарячу воду. Так звану, бо вище 18-25 градусів вона не сягає. Пан Ільчук двічі домігся перерахунку (для цього викликав комісію і складав акт-претензію). Проте по суті питання так і не вирішилося: «Полтаваобленерго» киває на ЖЕП (мовляв, справа у будинковій системі гарячого водопостачання), а ЖЕП – на «Полтаваобленерго». Тим часом усі жите лі будинку користуються ледь тепленькою водичкою. І добровільно їм перерахунок ніхто не робить.

(Як законно не платити за ненадані послуги читайте на стор. 4)

Дмитро Івженко, мешканець квартири № 36, живе у будинку дев‘ять років – з моменту заселення. Його квартира на останньому поверсі. Мало того, що поряд, двері у двері з квартирою, шахта ліфта, який гуркоче і заважає спати, так у самій квартирі тече, як із дірявого решета (на даху будинку навіть немає руберойду – так його збудували).

– Тече по стінах уже років шість. Я звертався до ЖЕПу. Вони прийшли, щось поляпали смолою влітку минулого року, піною задули. Але це до першого дощику – і знову потекло, – розповідає Дмитро.

Аналогічна проблема і в Любові Животовської (квартира №39). Сім‘я зробила сучасний ремонт. Тепер дорогі шпалери на стінах почорніли, а господиня весь час «озброєна» ганчіркою та шваброю – підтирає цвіль зі стін.

– У квартирі постійно холодно (було 15 градусів усього), ми ходимо закутані, та й стіни цвітуть. Якби не вимивала оце все – взагалі було б дихати нічим, уся сім‘я чхає. Постійно звертаюся до ЖЕПу – комісія приходила двічі, а може, й тричі. Протоколи складали і в цьому, і в минулому році, головами покивали – та й пішли собі. Кажуть, мовляв, це у вас від того, що ви такі шпалери поклеїли – стіни не дихають. В інших квартирах поробили ремонти – і все нормально, а в нас ремонт винен! Коли дощ іде, то з люстри навіть вода тече, ми тазик підставляємо.

Подібну картину ми побачили і в квартирі №32. Її господиня Олена Редько скаржиться, що весь час відпадають шпалери. Господарі ліплять їх скотчем – бо все одно не надовго.

Засмічений котлован недобудови, що заріс чагарниками і слугує притулком для бомжів, розташований прямо під будинком. Сміття з цього стихійного звалища не вивозилося жодного разу. Але, відповідно до правил благоустрою, власник будівлі (у даному випадку – міська рада) має забезпечити прибирання території по периметру 30 метрів.

Вода заливає проводку від електрощитової. Олександр Ільчук розповів, як школяра трусонуло током, коли той доторкнувся до металевих дверей. Скаржилися комунальникам. Не допомогло – тече і досі, створюючи небезпеку для життя.

Сергій ЯРОШ, технічний директор ТОВ «Житлорембудсервіс»:

– Вважаю, деякі з мешканців, які підписалися під скаргою, не мали морального права її підписувати, бо не платять за послуги. Будинок свого часу зданий з будівельним браком. Люди мають розуміти, що наше підприємство за рахунок оплати здійснює обслуговування і ремонт місць загального користування. Не робити цього – значить будинок взагалі розвалиться. А якщо у людини проблема у квартирі (промерзання панелей тощо) – ми ж теж не всесильні… Як можемо, ми ремонтуємо – використовуємо весь арсенал технологій. Але постає питання про капремонт будинку. А на ці потреби гроші має виділити виконком. Але і зараз роботи виконуються. Можливо, недостатньо.

– Чому ви не відповідаєте мешканцям на скаргу, як це передбачено Законом «Про звернення громадян»?

– За минулий рік ми опрацювали дві з половиною тисячі тільки письмових скарг. Можливі непорозуміння…У нас поки що немає нормального контакту з цим будинком. Але у другому півріччі, думаю, картина буде інша.

Перелік робіт, які пообіцяли зробити у поточному році для будинку на Московській, 18:

1. Капітальний ремонт покрівлі (фінансування буде виділене з міського бюджету).

2. Поточний ремонт стиків.

3. Заміна бойлера (це вирішить питання забезпечення гарячою водою).

Приколи нашого містечка

Мешканці неодноразово скаржилися на підвищений шум двигуна ліфта, який заважає спати вночі, а також на інші недоліки його обслуговування. Від підприємства «Кременчукліфт» (якому перераховується оплата за послугу) надійшла відписка, що перевершила усі чиновницькі «штучки»: «На дві ваші скарги…повідомляємо, що ТОВ СРБУ «Кременчукліфт» не має ніякого відношення до ліфта, розташованого у будинку за адресою вул. Московська, 18». То за що ж тоді з мешканців беруть гроші?

Цифри

52,2 тис грн нараховано мешканцям за півроку за ексвитрати з утримання будинку (з моменту роботи ТОВ «Житлорембудсервіс»)

36,9 тис грн – реальна оплата мешканців за півроку

75 тис грн – витратило ТОВ «Житлорембудсервіс» на утримання будинку на Московській, 18 за півроку (тобто витратило більше, ніж узяло). На підтвердження цьому в управляючій компанії надали картку фактичної собівартості робіт (окремо по кожній послузі). Тепер таку інформацію готові надавати мешканцям будинків, на їхню вимогу.



 
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх