Однією з найважливіших складових затишного проживання людей в осінньо – зимовий період є комфортна температура в будинку
Але буває, що в опалювальної системи трапляються неполадки і це доставляє мешканцям незручності.
З початком опалювального періоду людей хвилює і ряд інших не менш важливих питань.
Причини проблем з опаленням і з іншими інженерними системами будинку бувають різні, і їх суть найчастіше незрозуміла багатьом мешканцям.
На ці важливі для кожного жителя питання відповідає - головний інженер компанії " Місто для людей Кременчук " Наталія Щербакова.
Який норматив?
Згідно Правил надання послуг централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабміну від 21.07.2005 №630, температура повітря в житлових приміщеннях повинна бути не менше +18°С (+20°С – в кутових кімнатах). Ця температура, на думку фахівців, забезпечує нормальне функціонування і терморегуляцію організму. І хоча для більшості людей найбільш сприятлива температура - +20...+22°С, але наполягати на забезпеченні такого мікроклімату мешканці не вправі.
Кому скаржитися, якщо температурний норматив не дотримується?
В першу чергу мешканцям необхідно з'ясувати, чи є в їхньому будинку людина, що відповідає за температурний режим. Найчастіше на загальних зборах власники квартир з метою економії вирішують на ніч знижувати температуру. Якщо ж таких зборів не було, тоді житель може звернутися в теплову інспекцію "Теплоенерго", "Полтаваобленерго" і в свою керуючу компанію. Комісія проведе необхідні виміри, якщо температура нижче норми, будуть вжиті необхідні заходи.
Якщо в день приходу комісії в квартирі потеплішало, а потім знову стало холодно?
Якщо мешканці не згодні з рішенням комісії, можна наполягати на проведенні повторного обстеження.
Якщо температура в квартирі нижче норми, хто відповідальний за забезпечення якісного опалення?
Всі ситуації індивідуальні. Іноді в деяких квартирах будинку температура в нормі, в деяких ні. Велике значення має стан віконних рам, щільність прилягання дверей, надмірне продування через щілини, які ведуть до тепловтрат.
Якщо в одній з квартир холодно, а в інших тепло, це може говорити про розбалансування системи опалення. При цьому відрегулювати систему неможливо, потрібна повна заміна комунікацій, що не входить в суму тарифу.
Як бути жителям в такому випадку?
Всі рішення про проведення великих ремонтних робіт в будинку приймають власники квартир. Якщо мешканці вирішать, що їм потрібен капітальний ремонт тепломереж, вони можуть прийняти рішення накопичити певну суму на реновацію. На збори жителів можна запросити менеджера керуючої компанії, який допоможе жителям правильно оформити договір, включивши ремонтні накопичення в тариф. При цьому важливо не забути про пріоритетність робіт. Може виявитися, що спочатку важливіше відремонтувати покрівлю, а лише потім опалення.
Клієнти часто вважають, що керуюча компанія відмовляється від виконання робіт з балансування системи опалення, посилаючись на необхідність капремонту. Як мешканцям дізнатися, через що в квартирах холодно?
Балансування опалювальної системи можлива тільки в разі цілісності і працездатності запірної арматури. Враховуючи, що 70% житлофонду України побудована ще в радянський час, коли така арматура взагалі не встановлювалася, відрегулювати опалення в будинках просто неможливо. До того ж, балансування стояків не завжди призводить до поліпшення опалення квартир. При необхідності мешканці можуть спуститися в підвал і спільно з представниками керуючої компанії і «Теплоенерго» або «Полтаваобленерго» обстежити стан теплового вузла.
Бувають і зворотні випадки, коли жителі скаржаться на перетопи, в квартирі жарко. При цьому, якщо забезпечення нижньої температурної межі чітко визначено нормативами, то відстежувати перевищення температури обслуговуючі організації не зобов'язані. Слід пам'ятати, що власники квартир, проголосувавши на загальних зборах, можуть самі визначати режим опалення. Однак через розбалансування системи опалення в квартирах одних мешканців може бути жарко, а інші будуть замерзати. У таких випадках правильніше враховувати інтереси сусідів, що мають найхолодніше житло в будинку.
Недостатньо прогріватися батареї можуть і внаслідок засмічення. У більшості житлових будинків вода, що містить в собі суміші солей кальцію, магнію і навіть мул, циркулює в замкнутій системі. Всі ці домішки з роками скупчуються на стінках труб, радіаторів і котлів, знижуючи теплопередачу між водою і металевою поверхнею.
Для забезпечення нормативної температури доводиться підвищувати енерговитрати. Однак у багатоповерхівках з більш, ніж 10-ти річним терміном експлуатації, системи опалення забиваються відкладеннями іноді більш, ніж на 50%, і підняти температуру навіть по окремому стояку неможливо. У деяких випадках по ряду причин вода, що циркулює в системі опалення не відповідає нормативам. Тому труби і радіатори, експлуатовані більше 5-ти років потребують проведення процедури промивання системи опалення.
На сьогоднішній день існує ряд документів, що регламентують необхідність і вид промивання теплових систем: хімічне, гідропневматичне або пневмогідроударне. Це залежить в тому числі і від типу радіаторів, встановлених в квартирі. Варто пам'ятати, що раніше "зацементовані" сольовими відкладеннями прогалини в системі після промивання можуть оголитися, через що буде потрібно проведення капітального ремонту.
Є ПИТАННЯ?
Зв'яжіться з фахівцями по телефону +38 067 341 41 41,
або пишіть нам на email: mdlkremenchuk@ukr.net
Про компанію КК "Будсервіс".
Компанія пропонує технічне обслуговування будівель, послуги з прибирання будинків і прилеглих територій, обслуговування енергетичних, теплових, водопровідних та пожежних систем, а також ремонт будинків та експлуатацію ліфтів. Керуюча компанія обслуговує територію Крюківського району міста Кременчука.
В обслуговування будинків та прибудинкової території входять такі роботи:
НАША АДРЕСА: Україна, м.Кременчук, вул.Велика Набережна,17
ТЕЛЕФОН: +38 (067) 341-41-41
НАПИСАТИ НАМ на email: 35868931@ukr.net