У якому випадку педіатр може не прийти на виклик додому

21.05.2021, 13:03 Переглядів: 9 061 Коментарів: 3

 

На прикладі конкретної ситуації це питання прокоментувала ТЪ заступниця директора з охорони дитинства та материнства Центру ПМСД №3 Надія Боровик

До редакції «Кременчуцького Телеграфа» звернулася кременчужанка Марія. Вона викликала педіатра, з яким у неї укладена декларація, до своєї дочки додому (дитині 2 роки і 8 місяців). У дівчинки була висока температура, сильний кашель та нежить. Візит мав відбутися наступного дня о 13.00.


Замість цього в 10.00 мені подзвонила педіатр і просто провела консультацію в телефонному режимі, і своєю розмовою дала ясно зрозуміти, що на виклик до нас додому йти не збирається. Плюс ще до всього запропонувала записатися на прийом в клініку на найближчий час. (Де за фактом ти записаний на прийом на 14.00, а заходиш в кращому випадку в 15.00, а то і пізніше, в порядку живої черги. Тому що педіатр вирішує «більш важливі» питання!)


Виявляється, в наш час за телефонним дзвінком можна визначити температуру тіла людини, колір шкіри, наявність хрипів в легенях, наявність шумів в серці і т. д. Не здивуюся, якщо по дзвінку відразу тест на COVID-19 проведуть, а слідом і вакцинацію, - написала нам Марія.


За результатами обстеження по телефону педіатр поставив діагноз «гостра інфекція верхніх дихальних шляхів» і призначив відповідне лікування. Проте кременчужанка звернулася до іншого спеціаліста. І, за її словами, коли він прийшов, то виписав дитині зовсім інші препарати.



Ми вирішили розібратися у цій ситуації та з'ясувати, за яких обставин лікар дійсно має приходити додому, а коли – ні.


Зв'язатися з педіатром з Центру ПМСД №3, про якого говорила Марія, нам не вдалося. Тому ми звернулися за коментарем до Надії Боровик, заступниці директора з охорони дитинства та материнства цього медзакладу.


Надія Боровик відповіла: щоб правильно прокоментувати цю ситуацію, треба провести службове розслідування стосовно конкретного звернення. Адже треба з'ясувати, скільки днів дитина хворіла, що написано в амбулаторній карті та інші нюанси.


- Зараз і Міністерство охорони здоров'я, і Національна служба здоров'я України дозволяють консультації телефоном, і є такий розділ у нашій електронній системі.


Якщо говорити про виклик лікаря взагалі, то з 1 квітня 2018 року, коли вступила в дію реформа первинної ланки, щодо виклику вдома завжди вирішує лікар спільно з пацієнтом – чи це пацієнт хворий, чи це представники хворої дитини – батьки чи опікуни.


Пацієнт записується в реєстратуру, де зазначає, що він би хотів виклик лікаря додому. Лікар обдзвонює цих пацієнтів, і далі в телефонному режимі вони приймають рішення, але не на такій підставі: мені не хочеться йти як лікарю, а мамі не хочеться йти як мамі. А дійсно, якщо є підстави.


Якщо ми говоримо про симптоми, які загрожують життю дитини, як-то велика лихоманка, яка не коригується жарознижуючими препаратами, блювання, яке не припиняється – то це все є невідкладна медична допомога, і потребує стаціонарного лікування.


Усім би пацієнтам зручно було, якби дивилися вдома, але такого теж не може бути. Повинна бути обмежена кількість викликів вдома, через те, що кожен лікар має 900 і більше декларацій. Вважається, що за годину надання медичної допомоги вдома лікар може проконсультувати в межах медзакладу втричі більше – тобто три пацієнта. Тому, звісно, так просто, що «ми захотіли і викликали», вже зараз такого немає. Тому що є розписаний прийом по 15 хвилин. Але це не значить, що викликів зовсім немає. Наголошую, що у кожному випадку повинні вирішувати лікар разом з пацієнтом.


Зважаючи на те, що зараз підйом вірусних захворювань, ми часто радимо пацієнтам в телефонному режимі наступне: ви багато пийте, провітрюйте приміщення, контролюйте вологість в кімнаті, і якщо температура під дією жарознижуючих препаратів нормалізується чи знижується, на другу-третю добу, будь ласка, приходьте в клініку.


У нашому центрі є кабінет на першому поверсі, де ми приймаємо дітей з високою температурою чи іншими гострими станами: висипка, наприклад, коли ми боїмося, щоб не було контакту там, де іде основний прийом. Кабінет прийому гострих хворих функціонує з 8.00 до 18.00. Якщо дитина приходить не в години прийому свого лікаря, її подивиться черговий лікар.



Тому я би бачила цю ситуацію наступним чином: за цим комплексом – лихоманка, кашель, нежить – при вірусному захворюванні можна поспостерігати вдома (якщо симптоми тривають 1-2 дні). Тому що зараз (це, мабуть, написано на всіх ресурсах), ніяких спеціальних противірусних немає. Якщо дитина такого маленького віку, то до 4 років навіть не радять вживати сиропи від кашлю. Тобто це рясне пиття, зволоження і провітрювання, аж уже наступним іде звернення до лікаря.


Якщо ми говоримо про те, що лікар не бачила дитину, а написала огляд так, ніби бачила, це, звісно, є порушення з боку лікаря. Наша медична інформаційна система (електронна карта) дозволяє такий розділ як консультація по телефону.


Всі наші звітні форми виділяють окремо консультацію по телефону. Ми надаємо їх у 20-30% випадків, в перші дні хвороби ми можемо проконсультувати людину по телефону, і цю свою роботу ми зазначаємо в звітних формах.


Тож ця ситуація не вирішена. Тут з боку лікаря не вжиті всі заходи, а саме: мамі не надана якась розгорнута консультація. І треба було запросити конкретно на прийом у той же день, сказати, що є кабінет (де приймають пацієнтів з гострими станами — ред.). Якщо мати телефонувала у неробочий час, то запросити прийти, бо у нас є лікарі, які зможуть подивитися дитину. Тобто якщо людина потребує медичної допомоги, не отримати її, маючи декларацію (і навіть не маючи декларації, якщо це гострий стан), не може такого бути!


Крім того, такого не повинно бути, що людина поспілкувалася з лікарем, і в неї більше питань, ніж відповідей. Якщо у пацієнта є питання, значить, лікар все одно на них не відповів так, щоб пацієнту стало зрозуміло, - прокоментувала Надія Боровик.


Пізніше ми дізналися, що Марія все ж вирішила укласти декларацію з іншим педіатром з Ценрту ПМСД №3.
Автор: Катерина Турубара Джерело фото: evroklinika.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Коментарі: 3

737
21 травня 2021 13:31

Всі звикли, що реформи до кінця не доводяться... це європейска норма з 39,6 їхати на прийом до лікарні. Викличте там швидку без реальної загрози життю і побачите який рахунок доведеться сплатити... Забудьте про старі норми, осінь 2014 вже не повернеться.


19 17
0
21 травня 2021 15:32

Развалили медицину, все сокращают, закрывают.  Да и во всех сферах упадок, названный "покращенням". А педиатры рады сидеть в кабинете и ответственности не нести никакой, кто ж докажет что они неправильное назначение сделали.

Как можно лечить маленького ребенка (особенно до года) по телефону? 


30 5
0
21 травня 2021 16:18

С моей точки зрения, то о чём говорят(судя по материалам статьи) те кто называют себя врачами - полный бред. Если у ребёнка "гострий стан"(болезни) то здесь уже нужно вызывать скорую а не врача из поликлиники. 

 

Считаю, что "консультация по телефону" не имеет никакого смысла и ничем принципиально не отличается от получения консультации у гугла. Для чего нужен такой педиатр тогда?

 

Кто-то опять попутал понятия. Медицинская помощь и консультации по-телефону - совсем разные понятия. Можно сделать горячую линию и пусть те кто хотят поговорить о лечении звонят туда. А педиатры должны наблюдать за состоянием пациентов. И если надо - приходить. Просто так от нефик делать никто не будет врача заставлять приходить. Если кому-то нужен только больничный и врач его выпишет по телефону - ок. Но в остальных случаях - пусть шевелит копытами. Если 900 пациентов для него много... пусть не набирает столько(и не получает денег). Пусть берёт столько сколько в состоянии обойти


38 8

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 50 від 12 грудня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх